شناسهٔ خبر: 41544 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسجد جامعی : تبليغات شهری در قالب يک بيان هنری تصوير شود

احمد مسجد جامعي، عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه مسئله سلامت امري جدي است، گفت: تبليغات شهري سازمان زيباسازي به شکل هوشمندانه اي به موضوع سلامت شهروندان پرداخته است.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اطلاعات؛ احمد مسجد جامعي با بيان اينکه سواد در زمينه‌هاي هنري و اجتماعي بايد کم‌کم به دست بيايد، ادامه داد: آموزش هنر با کلاس‌هاي رسمي به دست نمي‌آيد بلکه بايد آموخته و تجربه شود و تأثير‌گذاري آن هم به دليل آموزش‌هايي که با يک ساختار بطيع انجام مي‌شود، مي‌تواند عميق تر شود.

وي با تاکيد بر اينکه اثر بخشي هر فعاليتي مهم‌ترين بخش آن است، افزود: اينکه يک رويکرد را در سطح شهر براي مدت زمان مشخصي انتخاب کنيم که محور و مبناي مشخصي داشته باشد، اين زمينه را فراهم مي‌کند که يک مقوله را صرفاً به شکل يک فعاليت نبينيم بلکه به اثر بخشي آن بينديشيم.

مسجد جامعي با اشاره به اينکه اولين مسئله در اجراي هر طرحي مطالعه و بررسي آن است، گفت: طرح " شهروند سالم" پشتوانه اي دارد که سازمان زيباسازي شهر تهران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي يا دانشکده‌هاي پزشکي و مراکزي که به سلامت مي‌انديشند، همفکري، همکاري و هماهنگي کرده است. وي ادامه داد: ابتدا موضوع بايد انتخاب شود، نگراني‌ها مشخص، نظر دستگاه‌هاي ذيربط خواسته و به اجماع بين صاحبنظران آن حوزه برسد. اگر سازمان زيباسازي به مسئله ايدز مي‌پردازد به استناد گزارش‌هاي رسمي از افزايش ابتلا به ايدز است و يا مسئله استفاده از نمک و آسيب‌هاي ناشي از آن مبتني بر گزارش‌هاي پيشينه اي است که دستگاه‌هاي مرتبط به سلامت و سلامت عموم ارائه کرده‌اند.

به گفته اين عضو شوراي شهر تهران، بايد زبان تأثير گذار در مخاطب را يافت و با همه محدوديت‌هايي که در حوزه تبليغات شهري و تاثيراتي که دارد، پيام مناسب انتخاب شود. فضاهاي تبليغات شهري محل نوشتن مقاله نيست بلکه بايد يک طرح و يا يک ايده جالب انتخاب شود که بتواند در قالب يک بيان هنري تصوير و ترسيم شود و در مخاطب تأثير بگذارد که اين وجه دوم است. سازمان زيباسازي شهر تهران اين نکات را براي کمپين شهروند سالم پيش بيني کرده و به نتيجه رسيده است. مسجد جامعي سومين نکته تبليغات شهري را يافتن يک راه اثر بخش براي تکميل طرح دانست. كمپين شهروند سالم طرح‌هاي تبليغاتي و آثار برگزيده گرافيست هاي برجسته اي است که با موضوع شهروند سالم و به منظور فرهنگ سازي در حوزه سلامت در سطح شهر نصب شده است.

اين طرح ها طي کارگاهي سه روزه توسط گرافيست هاي برجسته و با موضوع "شهروند سالم" به وجود آمده اند که در نهايت آثار برگزيده اين کارگاه سه روزه در سطح شهر اکران شد‌ه است. جملات ارايه شده در اين طرحها با همکاري کارشناسان و مسئولين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بررسي و تاييد شده است و هدف از آن ايجاد حساسيت در شهروندان نسبت به توجه به سلامت فردي و خانوادگي، مضرات استفاده بي رويه از نمک، چربي‌هاي اشباع شده، ترويج تغذيه سالم و ديگر پيامهاي سلامت عمومي است.

 

نظر شما