شناسهٔ خبر: 41619 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۷۰ خوابگاه غیردولتی بدون مجوز فعالیت می‌کنند

رئیس هیات مدیره خوابگاه داران غیر دولتی گفت: در حال حاضر ۴۲۰ خوابگاه غیردولتی در سراسرکشور وجود دارد که برای ۲۵۰ خوابگاه تاکنون مجوز صادر شده است.

 

خوابگاه

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا شوکتی افزود: روز پنج بهمن ماه سال جاری با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نشست سراسری مدیرعاملان خوابگاه‌‌های غیردولتی سراسرکشور در استان تهران تشکیل و اساسنامه اتحادیه خوابگاه های غیردولتی سراسر کشور تدوین می شود.

وی ادامه داد: از پنج بهمن‌ماه به بعد فعالیت‌های مربوط به عضوگیری اتحادیه خوابگاه داران غیردولتی کار خود را آغاز می کند و بعد از آن خوابگاه‌ها طبق روال شورای نظارت بر تاسیس و ارزیابی خوابگاه‌ها پیش خواهند رفت.

رئیس هیات مدیره خوابگاه‌داران غیردولتی با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در برخی از استان ها به وجود آمده بود افزود: شورای نظارت بر تاسیس و ارزیابی خوابگاه ها در برخی از مناطق و استان ها برای صدور مجوز خوابگاه مبالغی را درخواست کرده بود که این مساله موجب نارضایتی خوابگاه دارن و معاونان دانشجویی دانشگاه های مذکور شده بود.

وی افزود: شکایات زیادی در این زمینه از سوی خوابگاه داران صورت گرفت. حدود ۱۸ شکایت به اداره خوابگاه داران غیردولتی ارسال شده که خوشبختانه با ورود صندوق رفاه دانشجویان و اداره خوابگاه داران غیردولتی این مساله حل شد.

رئیس هیات مدیره خوابگاه‌داران غیردولتی افزود: در حال حاضر برای ۲۵۰ خوابگاه غیردولتی مجوز صادر شده ولی کل خوابگاه‌های غیردولتی که در سراسرکشور فعالیت می کنند ۴۲۰ خوابگاه هستند که مابقی این خوابگاه‌ها یا درخواست مجوز نداده یا در حال تاسیس و توسعه خوابگاه هستند و برخی نیز از شرایط لازم برخوردار نیستند که یا باید شاخص های لازم را کسب کرده و یا اینکه تغییر کاربری دهند.

نظر شما