شناسهٔ خبر: 41620 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختیارات بورس به دانشگاهها واگذار شد/ حل مشکل جایابی بورسیه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان جزئیات واگذاری اختیارات بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: با این روش جدید مشکل جایابی دانشجویان بورسیه خارج حل می شود.

مصاحبه دانشگاه ها

 

 

 

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل مهر؛ مجتبی صدیقی با اشاره به جزئیات واگذاری اختیارات بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها گفت: موضوع بورسیه ها با تفویض اختیار به دانشگاه‌ها، از ابتدا تا انتهای کار در چهارچوب سهمیه ای که وزارت علوم به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد، توسط دانشگاه‌ها پیگیری می شود.  

وی ادامه داد: دانشجوی متقاضی دریافت بورسیه ابتدا در آزمون دکتری شرکت می کند، دانشگاه نیز سهمیه بورسیه داخل و خارج را در دفترچه اعلام می‌کند. زمانی که دانشجو نمره قبولی آزمون را کسب کرد به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده و توسط دانشگاه مصاحبه می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: سپس جمع بندی لازم برای بورس دادن به دانشجو توسط دانشگاه صورت گرفته و نتیجه از طریق سازمان سنجش به سازمان امور دانشجویان اعلام می شود. مجددا پذیرش دانشجو به تایید دانشگاه محل خدمت وی می رسد. در این مرحله مشخص می شود که دانشجوی مذکور بورس کدام دانشگاه است.

وی افزود: مسئولیت دانشجو از ابتدا تا انتها برعهده دانشگاه محل خدمتش است.

صدیقی گفت: وزارت علوم تنها کاری که انجام می دهد این است که دانشجو را اعزام کرده و گزارش پیشرفت وی در طول تحصیل را به دانشگاه محل خدمت دانشجو ارسال کند.

وی یادآورشد: دانشجوی بورسیه خارج بلافاصله بعد از بازگشت مشغول به کار می شود و دیگر با مشکل جایابی که قبولی‌های قدیم بورسیه با آن مواجه بودند و دانشگاه‌ها با تامل دراین زمینه برخورد می کردند روبرو نیستند چراکه دانشجو با نظر دانشگاه انتخاب می شود.

نظر شما