شناسهٔ خبر: 41632 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نبرد با اسکندر در یک بازی ایرانی/ با «بردیا» به تخت جمشید بروید

مدیر پروژه بازی رایانه‌ای «بردیا» گفت: این بازی به نبرد میان آریو برزن و اسکندر می‌پردازد و این برای نخستین بار است که تمام فضای تخت جمشید در یک بازی نشان داده می‌شود.

 

بازی رایانه ای بردیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر:حمید افسری در گفتگویی به محتوای بازی «بردیا» اشاره و بیان کرد: این بازی به نبرد میان آریوبرزن، سردار بزرگ ایرانی و اسکندر مقدونی می‌پردازد و «بردیا» یک شخصیت فرعی است که برای جذاب‌تر شدن داستان، وارد میدان می‌شود و در انتهای بازی به سپاه آریوبرزن می‌پیوندد.

به گفته مدیر استودیو بازی‌سازی مهاد «بردیا» یک بازی ماجرایی- معمایی است که هم مخاطب داخلی و هم خارجی را جذب می‌کند به این معنی که ایرانی‌ها ر ا با بخشی از تاریخ و شخصیت‌های تاریخی خود آشنا می‌کند و با مخاطبان خارجی هم از واقعیت نبرد میان اسکندر و آریوبرزن می‌گوید و خلاف آن چیزی که در فیلم «۳۰۰» نشان داده شد را به تصویر می‌کشد.

افسری در پاسخ به این‌که پس از گذشت چند سال از ساخت و اکران فیلم «۳۰۰» پاسخ به این فیلم، بی‌‌فایده و باتاخیر نیست، بیان کرد: قرار بود این بازی رایانه‌ای، نیمه نخست سال ۹۳ منتشر شود اما شرایط مالی ما به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم، زودتر از این موعد بازی را تولید و منتشر کنیم. ضمن این‌که بازی «بردیا» در پاسخ به «۳۰۰» نیست گرچه موضوع محوری آن تا حد زیادی همان است.

این‌ بازی‌ساز در ادامه بیان کرد: ما در بازی «بردیا»، براساس مستندات تاریخی به بازخوانی و مرور بخشی از دوره هخامنشی پرداخته‌ایم و برای نخستین بار در یک بازی رایانه‌ای به ساخت و نمایش کامل فضای تخت جمشید پرداخته‌ایم.

افسری توجه به معماری و پوشش را از نکات مهمی دانست که در بازی رایانه‌ای «بردیا» مورد توجه قرار گرفته و گفت: ما به معماری و نوع لباس و پوشش نظامی افراد در دوره هخامنشی توجه بسیار کرده‌ و کل فضای تخت جمشید را به عنوان مهم‌ترین اثر و محوطه تاریخی خود به غیر ایرانی‌ها نشان داده‌ایم.

به گفته مدیرپروژه بازی رایانه‌ای «بردیا» این بازی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود و با چند ناشر داخلی و خارجی برای انتشار آن گفتگو شده است. مراسم رونمایی از این بازی همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

استودیو بازی‌سازی و سرگرمی‌های ایرانی اسلامی مِهاد، پس از چندین سال فعالیت مستمر در زمینه تولید بازی‌های ۳ و ۲ بعدی، اولین بازی تاریخی - داستانی با موضوع ایثارگری، شجاعت و بیان واقعیت‌های تاریخی مربوط به اواخر دوره‌ هخامنشیان را با همکاری و حمایت «سازمان فضای مجازی سراج» تولید کرده است.

نظر شما