شناسهٔ خبر: 41663 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اطلاعات کتابفروشی های خیابان انقلاب در نرم‌افزار «نوا» در دسترس قرار گرفت

هادی صادقی، معاون تبلیغات و در آمد سازمان زیباسازی تهران، از ارائه اطلاعات کتابفروشی‌های خیابان انقلاب در نرم افزاری با عنوان «نوا» برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS خبر داد.

 

اطلاعات کتابفروشی های خیابان انقلاب در نرم‌افزار «نوا» در دسترس قرار گرفت

به گزارش فزهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در راستای طرح پیرایش و آرام سازی پهنه انقلاب که سال گذشته از چهار راه ولیعصر تا چهار راه جمالزاده توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران به اجرا در آمد نرم افزار نوا همراه واقعیت افزوده تهران  با هدف بهره گیری مردم از فناوری اطلاعات کاربران فرهنگی و تجاری در این محدوده طراحی شد.

هادی صادقی، معاون تبلیغات و در آمد سازمان زیباسازی تهران، درباره طراحی نرم افزار «نوا» گفت: حذف آلودگی‌های بصری شهری، کاهش یا حذف فضای مورد نیاز تابلوهای صنفی و ارائه اطلاعاتی بیشتر از محتوای تابلوها، توانایی جستجو و یافتن کاربری‌های مورد نظر از جمله اهداف مهم طراحی این نرم افزار برای خیابان فرهنگی انقلاب بوده است.

وی افزود: در فاز نخست طراحی این نرم افزار اطلاعات کلیه اصناف خیابان انقلاب به دو صورت واقعیت افزوده و نمایش روی نقشه تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. برای اینکه اکثر شهروندان بتوانند از این امکان استفاده کنند توسعه این نرم افزار روی سیستم عامل اندروید و  IOS صورت گرفته است و قابلیت‌هایی همچون  فناوری دید و میدان جغرافیایی، حس گرهای قطب نما، مکان‌یاب، ژیروسکوپ، شتاب سنج تلفن‌های هوشمند برای مکان‌یابی را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

معاونت تبلیغات و در آمد سازمان زیباسازی شهر تهران انگیزه طراحی این نرم افزار را انتقال پیام کتابفروشان خیابان انقلاب به مردم بدون آلودگی بصری دانست و تاکید کرد: در راستای طرح آرام سازی خیابان انقلاب، تابلوهای بزرگ کاربران حذف و تابلوهای کوچک جایگزین آن شد و برای توجه به پیام رسانی کتابفروشان این راسته فرهنگی، به این نتیجه رسیدیم که چنین نرم افزاری را طراحی کنیم که مردم به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در این نرم افزار اطلاعات ۷۸۰ کاربری معتبر خیابان انقلاب که دارای مجوز هستند ثبت شده است که کتابفروشی ها، سینماها و مراکز فرهنگی؛ مواد غذایی،‌ قطعات یارانه از جمله آن هستند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعت مورد نیاز خود می‌توانند به این سامانه مراجعه و از اطلاعت آن به‌صورت رایگان استفاده کنند.

نظر شما