شناسهٔ خبر: 41680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز جشنواره ماه فیلم ایران در بلغارستان

جشنواره ماه فیلم و سینمای ایران به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهر صوفیای بلغارستان آغاز شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ در آستانه دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ماه سینما و فیلم ایران، با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در بلغارستان و بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری جشنواره «خاورمیانه و شمال آفریقا (فیلم منار)» با نمایش ۸ فیلم ایرانی از ۲۴ دی با فیلم «جزیره رنگین» آغاز به کار کرد.
ماه سینمای ایران با ۸ فیلم سینمایی «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی، «۳۱۶» به کارگردانی پیمان حقانی، «جزیره رنگین» به کارگردانی خسرو سینائی، «سه ماهی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «دربست» به کارگردانی خامه پرست فرد، «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار، «خانوم» به کارگردانی تینا پاکروان و «شکوه سپاهان» مربوط به آثار گردشگری و تاریخی اصفهان، برگزار می شود.
این فیلم ها با زیرنویس بلغاری و انگلیسی به مدت بیست شب در پنج سینمای بزرگ شهر صوفیا، به اکران گذاشته می شوند.
افتتاحیه جشنواره ماه فیلم و سینمای ایران با حضور چشمگیر دیپلمات های خارجی مقیم و دوستداران هنر و سینمای ایران، دانشجویان رشته های زبان فارسی و ایران شناسی و همچنین بازیگران و هنرمندان در کشور بلغارستان برگزار شد.
بنابر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر اساس هماهنگی های به عمل آمده توسط رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان، بنیاد سینمایی فارابی برای نخستین بار به صورت رسمی در جشنواره فیلم «خاورمیانه و شمال آفریقا (فیلم منار)» شرکت کرده است.

نظر شما