شناسهٔ خبر: 41727 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: امروزه تنبلی در مطالعه یکی از پرآسیب ترین رفتارهای جامعه شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه جشنواره یاد یار مهربان که صبح امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: بسیار خوشحالم که در این محفل باشکوه هستم. بازهم محفلی برپا شده است که رایحه کتاب از آن بر می خیزد و فضای شهر را معطر می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛  وزیر ارشاد در افتتاحیه جشنواره یاد یار مهربان گفت: امروزه تنبلی در مطالعه یکی از پرآسیب ترین رفتارهای جامعه شده است که باید راه حلی برای آن اندیشید و برای آنکه سنت کتابخوانی در جامعه نهادینه شود باید شوق کتابخوانی را در بطن جامعه بویژه میان کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

او افزود: کتاب میراث گرانبهای فرهنگ اسلامی و پیغام آور آگاهی و دانایی است. نسیم بهاری روح را طراوت می بخشد و اگر از زیبایی ها ، راستی ها و خوبی ها بگوید درخت زندگی پربار خواهد شد.

جنتی در ادامه بیان کرد: کتاب قدمتی به بلندای تاریخ دارد و هرگاه تاریخ از کتاب گفته به فراز رفته است. همانطور که امام علی(ع) فرمودند: کسی که با کتاب آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که یک دوست آگاه انسان را همراهی کند آن دوست انسان را نیز به آگاهی می رساند اما در این همراهی کسی سزاوارتر از کتاب نیست که بخواهد لحظات گرانبهای انسان را پر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتابی که مخاطب ندارد از گردونه مطالعه خارج خواهد شد و نویسنده کتاب نیز درا ین راه ناامید می شود به همین دلیل کتابی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد باید متناسب با قدرت و درک آن مخاطب باشد که وقتی آن را می خواند چیزی به دست بیاورد.

جنتی در ادامه بیان کرد: کتاب این یار مهربان نباید در قفسه ها محبوس شود بلکه وقتی کتاب ارزش آفرین است که در دستان مخاطب باشد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من مطمئنم کسانی که در راه ترویج کتاب قدم بر می دارند اجرشان کمتر از کسانی نیست که به نیازمندان کمک می کنند زیرا کسانی که به نیازمندان کمک می‌کنند به جسم آنان کمک می کنند و ترویج دهندگان کتاب به روح و روان مردم کمک می‌کنند.

او افزود: اگر روزی به کتابخانه ها رفتن و مطالعه کردن به عادت ایرانیان و ارزش ما تبدیل بشود آن روز، روز موفقیت قطعی ما در ترویج کتابخوانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروزه تنبلی در مطالعه یکی از پرآسیب ترین رفتارهای جامعه شده است که باید راه حلی برای آن اندیشید و برای آنکه سنت کتابخوانی در جامعه نهادینه شود باید شوق کتابخوانی را در بطن جامعه بویژه میان کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

جنتی در ادامه تصریح کرد: کتاب باید به سبد اقتصادی خانوارها وارد شود و کتاب را باید در خانه بومی کرد زیرا که آن خانه با کتابخانه زیباست.

نظر شما