شناسهٔ خبر: 41736 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسقط‌، تونس‌، پاریس و بولونیا مقصد‌های بعدی حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب

رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از حضور ایران در نمایشگاه‌های کتاب مسقط‌، تونس‌، پاریس و بولونیا تا فروردین ۹۵ خبر داد.

 

شهرام‌نیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگویی با اشاره به جدول نمایشگاه‌های خارجی و حضور ایران در این نمایشگاه‌ها گفت:‌ نمایشگاه کتاب مسقط اوایل اسفندماه برگزار می‌شود که ما به نمایندگی از نمایشگاه کتاب تهران در آن حضور خواهیم داشت‌.

وی افزود:‌ هم‌چنین پس از آن دو نمایشگاه در کشور تونس برگزار می‌شود،‌ یکی نمایشگاه کتاب بزرگسال در شهر تونس پایتخت این کشور و دیگری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در شهر صفاقس که ما بنا داریم گروهی را به این دو نمایشگاه مهم اعزام کنیم.

شهرام‌نیا گفت:‌ نمایشگاه کتاب پاریس و بولونیا دو نمایشگاه مهم دیگری است که اولی در روزهای پایانی سال شمسی و دیگری در روزهای آغازین سال جدید برگزار می‌شوند‌، امسال قرار بود ما شهر افتخاری در نمایشگاه پاریس باشیم که با توجه به زمان اندک تصمیم گرفتیم از دوره بعد بحث مهمان افتخاری را دنبال کنیم و امسال حضور پررنگ‌تری را برای زمینه‌سازی دوره آتی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحریم نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۵ از سوی ایران گفت:‌ بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این نمایشگاه‌، در وین دنبال شد و بخش دیگری در نمایشگاه پاریس دنبال می‌شود.

رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی با اشاره به قطعی شدن حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ قرار است در نمایشگاه کتاب بولونیا حضور پررنگی داشته باشیم‌، نویسندگان و تصویرگرانی به نمایشگاه اعزام خواهند شد که اسامی آن‌ها به زودی اعلام می‌شود.علاوه بر آن در تونس‌، مسقط و پاریس نیز نویسندگانی به نمایندگی از نشر ایران حضور خواهند داشت.

نظر شما