شناسهٔ خبر: 41740 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعمال تحریم‌ها دلیل بخش عمده‌ای از عقب ماندگی‌های پژوهشی و فناوری کشور است

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بخشی از عقب ماندگی‌های پژوهشی و فناورانه کشور به خاطر اعمال تحریم‌ها در چند سال اخیر اتفاق افتاد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها شاهد شکوفایی کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی باشیم.

 

خبرگزاری فارس: اعمال تحریم‌ها دلیل بخش عمده‌ای از عقب ماندگی‌های پژوهشی و فناوری کشور است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد: بیست و یکمین جلسه از اجلاس هیات‌های امنای استانی با هدف تصویب برنامه و بودجه استان سیستان و بلوچستان با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، آیت‌الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان، شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سایر اعضای هیات امنا برگزار شد.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در ابتدای این جلسه ضمن تبریک به خاطر رفع تحریم‌ها گفت: این پیروزی جز در سایه صلابت رهبری، تدبیر حسن روحانی رئیس جمهور و همکارانش و لیاقت و کاردانی جواد ظریف میسر نمی‌شد.

وی افزود: بخشی از عقب ماندگی‌های پژوهشی و فناورانه کشور به خاطر اعمال تحریم‌ها طی چند سال اخیر اتفاق افتاد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها شاهد شکوفایی کشور در زمینه‌های علمی و پژوهشی باشیم، اکنون بستر لازم برای سرعت بخشیدن به شتاب علمی کشور فراهم شده است.

میرزاده با اشاره به تفویض اختیار به هیات‌های امنای استانی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قطعا اگر دانشگاهی با چنین وسعتی می‌خواست تمامی کارها و برنامه ریزی‌ها را در مرکز انجام دهد، نه تنها جنبه دستوری پیدا می‌کرد بلکه بهره وری مدنظر نیز محقق نمی‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با همفکری اعضای هیات‌های امنای استانی، ریشه مشکلات و راه‌های آبادانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی استان‌ها تعیین شده و برای آن برنامه ریزی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به آثار مثبت توسعه تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی و اصلاح شاخص هرم هیات علمی، توانسته ۶۰ تا ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دکترای دیگر دانشگاه‌ها را نیز به عنوان هیات علمی جذب کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تحصیلات تکمیلی توانسته شرایط ادامه تحصیل را در تمامی استان‌ها برای علاقمندان فراهم و بومی گزینی کند. آمارها حاکی از آن است که بسیاری از ناهنجاری جامعه به دلیل عزیمت جوانان به شهرهای بزرگ رخ می‌دهد که انر بومی گزینی این ناهنجاری‌ها را کاهش خواهد داد.

میرزاده برنامه ارائه شده توسط استان سیستان و بلوچستان را برنامه‌ای واقع گرایانه دانست و از مسئولان واحدهای این استان خواست تا نسبت به جذب هیات علمی اقدام کنند.

نظر شما