شناسهٔ خبر: 41748 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گرایشهای رشته علوم اجتماعی در دوره لیسانس کاهش یافت

رئیس کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول گفت: رشته های مقطع کارشناسی علوم اجتماعی از ۶ رشته به ۴ رشته کاهش یافت و بازنگری ۴ رشته مذکور تا پایان نیمسال دوم تحصیلی انجام می شود.

 

غلامرضا جمشیدیها نشست ابن خلدون

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ غلامرضا جمشیدی‌ها در گفتگویی با اشاره به تصویب چهار رشته در دوره کارشناسی علوم اجتماعی گفت: رشته های پژوهشگری علوم اجتماعی، مردم شناسی، مددکاری اجتماعی و برنامه ریزی اجتماعی و تعاون و رفاه اجتماعی در مقطع کارشناسی تصویب شد.

وی ادامه داد: البته درمورد نام گرایش پژوهشگری هنوز تصمیم گیری نشده و در مورد اینکه نام این رشته پژوهشگری اجتماعی باقی مانده یا به جامعه شناسی تغییر یابد قرار است بررسی شود.

رئیس کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: همچنین پیش از این ۲ گرایش مددکاری اجتماعی و خدمات اجتماعی وجود داشت که اکنون تنها مددکاری اجتماعی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در مورد رشته برنامه ریزی اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی نیز ادغام صورت گرفته و این گرایش ها به یک گرایش تبدیل شده اند که ممکن است اسم آن نیز تغییر کند.

جمشیدی‌ها افزود: بعد از اتمام بازنگری رشته های کارشناسی بازنگری رشته های کارشناسی ارشد و دکتری نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: گرایش های رشته علوم اجتماعی از ۶ گرایش به ۴ گرایش کاهش یافت و از این پس همین ۴ رشته در مقطع کارشناسی ارایه خواهد شد.

رئیس کارگروه علوم اجتماعی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی افزود: امیدواریم تا پایان نیم سال دوم تحصیلی بازنگری رشته های مذکور صورت گیرد.

نظر شما