شناسهٔ خبر: 41764 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یکصدمین «عصر شعر و ترانه» یکم بهمن برگزار می‌شود

عصر شعر و ترانه، بعد پس از وقفه‌ای چهار ماهه به کار خود ادامه می‌دهد.

 

عبدالجبار کاکایی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا در گفت‌وگویی عنوان کرد: «عصر شعر و ترانه» پس از وقفه‌ای چهار‌ماهه، پنجشنبه (یکم بهمن ماه) به کار خود ادامه می‌دهد.
 وی افزود: این نشست یکصدمین نشست «عصر شعر و ترانه» است که در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و در واقع نشست تخصصی برای تبادل نظر ترانه‌سرایان و شاعران محسوب می‌شود.
 شاعر مجموعه شعر «حبس سکوت» ادامه داد: به لحاظ وجوه مشترکی که در خلق اثر در این دو زمینه وجود دارد و به لحاظ لزوم تبادل نظر و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این دو مقوله این نشست تخصصی برگزار خواهد شد.
 کاکایی اضافه کرد: نشست «عصر شعر و ترانه» از سال ۱۳۸۴ که بنیاد نویسندگان شهر تهران ذیل مجموعه مؤسسه فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز به کار کرد، شروع شد و بخش شعر را به من سپردند. «عصر شعر و ترانه» تا به امروز به مدت ۱۰ سال ادامه داشته و البته در این ۱۰ سال با وقفه‌هایی هم همراه بوده است.
 شاعر کتاب «تاوان کلمات» توضیح داد: در عصر شعر و ترانه شاعران، مدعوین و میهمانان بدون دریافت هزینه‌ای به کار خود ادامه می‌دهند. به طور معمول پای ثابت این جلسات ترانه‌سرایان و شاعران مطرح کشور هستند و در این نشست از آهنگسازان خبره‌ای نیز استفاده می‌شود. همچنین گروه ۱۲ نفره‌ای را دعوت کرده‌ایم تا به اجرای موسیقی بپردازند.
 یکصدمین نشست «عصر شعر و ترانه» از ساعت ۱۵ تا ۱۹ پنجشنبه (یکم بهمن ماه) در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

نظر شما