شناسهٔ خبر: 41820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین همایش بین‌المللی فلسفه دین معاصر برگزار می شود

چهارمین همایش بین‌المللی «فلسفه دین معاصر» به همت انجمن علمی فلسفۀ دین ایران و به منظور گسترش مباحثات و تحقیقات در حوزۀ فلسفۀ دین میان اساتید و پژوهشگران كشورهای مختلف برگزار می شود.

 

همایش دین معاصر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انجمن علمی فلسفۀ دین ایران، به منظور گسترش مباحثات و تحقیقات در حوزۀ فلسفۀ دین میان اساتید و پژوهشگران کشورهای مختلف هر ساله اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی در زمینه فلسفه دین معاصر می کند.

موضوع اصلی این همایش مباحث معاصر در فلسفه دین: با محوریت دین، فلسفه و زندگی و ریاست آن به عهده دکتر محسن جوادی است.

محورهای همایش بین‌المللی «فلسفه دین معاصر» عبارتند از : دین و معنای زندگی، مسأله فناناپذیری نفس و زندگی پس از مرگ، دین و سبک زندگی، مسألۀ شر، عقل و ایمان،کشف و تجربه دینی و عرفانی، زبان دین و هرمنوتیک و صلح و معنای زندگی.

این همایش بین المللی روزهای ۶ و ۷ بهمن ۱۳۹۴ برابر با ۲۶ و ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ ، در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می شود.

اولین همایش در سوم و چهارم دیماه ۱۳۹۱ (۲۳ و ۲۴ دسامبر ۲۰۱۲) با محوریت استدلال‌های وجود خدا در غرب و شرق، تجربه دینی، تکثرگرایی دینی، الهیات و شر، عقلانیت باورهای دینی، گفتگوی شرق و غرب بر محور دین، مطالعات میان‌فرهنگی و فلسفه دین معاصر، دین و تکنولوژی و جایگاه هنر دینی در فلسفه دین معاصر؛ دومین همایش در ۲۳ و ۲۴ دیماه ۱۳۹۲ (۱۳ و ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴) با محوریت الهیات تطبیقی، علم و دین / علم دینی، تنوع ادیان و فلسفۀ دین و حکمت اسلامی و سومین همایش نیز به‌منظور فراهم ساختن زمینۀ گفتگو و پژوهش‌های بنیادین در فلسفۀ دین و پیشبرد تفکرات فلسفی در حوزۀ دین و تقویت پژوهش‌های علمی در این زمینه از سوی انجمن علمی فلسفۀ دین ایران در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۷ و ۸ ژانویه ۲۰۱۵ برابر با ۱۷ و ۱۸ دی ۱۳۹۳ در ایران برگزار گردید که اندیشمندانی داخلی و همچنین از کشورهای مختلف در آن شرکت نمودند و نشاط علمی ارزشمندی را در این زمینه ایجاد کردند.

نظر شما