شناسهٔ خبر: 41821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین دوره آموزشی روزنامه نگاری با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم آغازشد

نخستین دوره آموزشی روزنامه نگاری با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها امروز شنبه آغاز شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ در این دوره آموزشی که سه موضوع روزنامه نگاری پیشگیری و خانواده، روزنامه نگاری پیشگیری و موادمخدر، روزنامه نگاری پیشگیری و خشونت برنامه ریزی شده است، به مدت سه روز با حضور استادان برجسته از قوه قضائیه، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران درمحل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در حال برگزاری است.
مدیرکل دفترمطالعات و برنامه ریزی رسانه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای نخستین بار این دوره آموزشی برای آشنایی بیشتر خبرنگاران با مسائل حساس حوزه پیشگیری از وقوع جرم بر پا شده است.
محمد سلطانی فر هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقا سطح آگاهی روزنامه نگاران در پیشگیری اعلام کرد و افزود: خبرنگاران می توانند پیش از وقوع جرم به جرم رسیدگی کنند و ما دنبال این موضوع هستیم که روزنامه نگاران جرائم جنائی در یک گروهی یا شبکه های اجتماعی دورهم جمع شوند.
وی تصریح کرد: ما پس از سه روز برگزاری این دوره آموزشی، یک گروه یا شبکه اجتماعی را راه اندازی می کنیم تا اطلاعات درستی در حوزه پیشگیری داشته باشیم تا درصورت بروز اتفاقات احتمالی، دیدگاه مثبت در مورد آن جریان، در شبکه های اجتماعی شکل گیرد.
سلطانی فر با بیان اینکه از تمامی نهادهای مسئول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به ویژه استادان دعوت شده است تا برای استفاده از توانمندی و ظرفیت های موجود روزنامه نگاران نیز ما را همراهی کنند.
نخستین دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشگیری از وقوع جرائم قرار است روزهای ۱۹ و ۲۶ بهمن ماه امسال نیز در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها با موضوع روزنامه نگاری پیشگیری و موادمخدر و روزنامه نگاری پیشگیری و خشونت با حضور استادان برجسته در این موضوعات برگزار خواهد شد.

نظر شما