شناسهٔ خبر: 41837 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمنامه «کوروش کبیر» کتاب شد/ فیلمی در تکاپوی ساخت

فیلمنامه «کوروش کبیر» نوشته مسعود جعفری جوزانی توسط نشر «تریتا» منتشر شد و به زودی رونمایی می‌شود.

 

کوروش کبیر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون ایران بعد از دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی «کوروش کبیر» همچنان در انتظار ایجاد شرایط مناسب برای ساخت این پروژه ملی است.

فیلمنامه این اثر سینمایی با نام «کوروش کبیر/ دفتر اول» توسط مسعود جعفری جوزانی نوشته است و عبدالکریم یونسی و فتح الله جعفری جوزانی پژوهشگران این اثر تاریخی هستند.

این فیلمنامه سینمایی قرار است، به زودی و طی مراسمی توسط نشر «تریتا» و با حضور این کارگردان و تعدادی از چهره های سینما و ادبیات ایران رونمایی و جشن امضا آن برگزار شود.

نگارش فیلمنامه «کوروش کبیر» در سال ۱۳۹۰ به پایان رسید و از همان سال تا امروز مسعود جعفری جوزانی در مقام کارگردان و علی معلم به عنوان تهیه کننده به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای ساخت این اثر سینمایی هستند. این فیلمنامه اواخر سال ۱۳۹۲ با دریافت موافقت اصولی برای ساخت، وارد فاز پیش تولید و جذب سرمایه برای ساخت این پروژه سینمایی شد.

مسعود جعفری جوزانی نیز پیش از این اعلام کرده بود که این اثر سینمایی را برای سال ۱۳۹۳ جلوی دوربین می برد اما همچنان شرایط برای ساخت این اثر سینمایی فراهم نشده است. این در حالی است که جعفری جوزانی اواخر اسفند ماه سال ۹۳ برای بازدید از لوکیشن های مورد نظر خود برای ساخت این اثر سینمایی به شهر شاهرود سفر کرد.

علی معلم نیز پیش از این اعلام کرده بود که «کوروش کبیر» یک پروژه بین المللی است که نیازمند همکاری با عوامل مختلف سینمای هالیوود است. این تهیه کننده حتی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که بهترین گزینه برای بازی در نقش کوروش کبیر، راسل کرو بازیگر استرالیایی سینمای هالیوود است.

نظر شما