شناسهٔ خبر: 41840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روسای دانشگاه های بزرگ کشور به عراق می روند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از بازدید روسای ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور از مراکز علمی عراق و اقلیم کردستان خبر داد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین سالارآملی در گفت و گویی اظهار کرد: این سفر در راستای بازدید از دانشگاه های کشور عراق و نیز ایجاد تفاهم نامه های همکاری صورت خواهد گرفت.
وی گفت: عراق به عنوان کشوری دارای اشتراکات مختلف فرهنگی و مذهبی؛ همواره مورد توجه جدی مسئولان بوده است.
رییس مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این سفر طی ۸ لغایت ۱۳ اسفندماه با حضور روسای دانشگاه های برتر کشور صورت خواهد پذیرفت؛ تا همکاری های دوجانبه دانشگاهی با این کشور را برنامه ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های برتر اقلیم کردستان و عراق با دانشگاه های ایران همچون جامع علمی و کاربردی، علم و صنعت و فنی و حرفه ای از جمله برنامه های این سفر به شمار می رود.
سالارآملی با بیان اینکه ما به دنبال فراگیر کردن دوستی، صمیمت و گسترش همکاری ها با کشورهای منطقه از جمله عراق هستیم، یادآوری کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی، می توان با استرتژی مناسب و برنامه ریزی شده، نسبت به آینده ای بهتر گام های محکم تری برداشت.
وی محور فعالیت های بین المللی در وزارت علوم را سه حوزه توسعه کیفی فعالیت های علم و فناوری داخل کشور، توسعه دیپلماسی علمی و فناوری و حضور در هنجارسازی های بین المللی عنوان کرد. 

نظر شما