شناسهٔ خبر: 41863 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سر بر خط عاشقی» مجابی در نشر ثالث زیرچاپ است/ «روز جشن کلمات» به‌زودی از راه می‌رسد

مجموعه شعر «سر بر خط عاشقی» جواد مجابی، شاعر، نویسنده و نقاش در نشر ثالث زیر چاپ است. از مجابی همچنین چندین اثر دیگر در دست انتشار است و چند کتاب او نیز به زودی تجدیدچاپ می‌شود.

 

جواد مجابی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جواد مجابی، شاعر، نویسنده و نقاش در گفت‌وگویی عنوان کرد: دفتر «سر بر خط عاشقی» تازه‌ترین مجموعه شعرم، در نشر ثالث زیر چاپ است. عنوان این کتاب برگرفته از مصراعی از نظامی گنجوی است.
 
وی افزود: مجموعه شعر تازه دیگری را با نام «روز جشن کلمات» آماده انتشار کرده‌ام. این مجموعه شعر از سوی مؤسسه انتشاراتی بوتیمار به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. «روز جشن کلمات» شعرهای سال‌های ۹۰ تا ۹۴ مرا دربرمی‌گیرد.
 
نویسنده رمان «شب ملخ» اضافه کرد: کتاب «بغل کردن دنیا» مجموعه‌ای از طنزهای کوتاه من است که به تازگی از سوی نشر مروارید به بازار آمده. سال‌ها پیش کتابی با عنوان «یادداشت‌های آدم پرمدعا» به چاپ رساندم که حاصل تجربه‌های ۴۰، ۵۰ سال گذشته‌ام بود. در واقع من تجربه نوشتن این کتاب را به نوعی در «بغل کردن دنیا» تکرار کرده‌ام.
 
شاعر مجموعه «شعر بلند تأمل» ادامه داد: همچنین در هفته‌ای که گذشت، انتشارات نگاه مجموعه اشعاری را در هزار صفحه و با عنوان «مجموعه اشعار جواد مجابی» تجدید چاپ کرد.
 
كتاب‌های «من و ايوب و غروب»، «كتيبه»، «ديوساران»،‌ «از دل به كاغذ»، «قصه روشن» و «كتيبه و ايوب» در حوزه داستان كوتاه، «شهر‌بندان»، «شب ملخ»، «موميايي»، «فردوس مشرقی»، «عبور از باغ قرمز»، «برج‌های خاموش»،‌ «لطفا درب را ببنديد»، «باغ گمشده» و «يكی و آن ديگری» در حوزه رمان و «شبح سدوم»، «روزگار عقل سرخ» از آثار اين نويسنده هستند.
 
از ديگر آثار مجابی می‌توان به نام‌های «چندنمايش‌نامه» در حوزه نمايش‌نامه، فيلمنامه «ديوانگان بر ساحل»، سفرنامه «ای قوم به حج رفته»، «شناخت‌نامه احمد شاملو»، «شناخت‌نامه ساعدی»، «سخن در حلقه زنجير»، «سايه دست» و «آينه بامداد» در حوزه مقاله و مجموعه شعرهای «فصلی برای تو»، «زوبينی بر قلب پاييز»،‌ «پرواز در مه»، «بر بام بم»،‌ «سفرهای ملاح رويا»، «پوپكانه»،‌ «شعرهای من و پوپك»، «دری به شادخويی»، «سال‌های شاعرانه» و «شعر بلند تامل» اشاره كرد.
 
«سرآمدان هنر نو» و نمایشنامه «شبخ سدوم» نام تازه‌ترین آثار مجابی است که طی یک ماه گذشته به دست هنر و ادب دوستان رسید. 

نظر شما