شناسهٔ خبر: 41872 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی بیش از ۳۰۰۰ کتاب با مشارکت کتاب‌خوانان سراسر کشور

محمد اله‌یاری از اعلام آمادگی ۷۸۴۳ متقاضی شرکت در کتاب‌خوان و ارائه ۳۱۷۵ کتاب در این نشست‌ها خبر داد.

 

معرفی بیش از 3000 کتاب با مشارکت کتاب‌خوانان سراسر کشور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد، برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان را از ویژه‌برنامه‌های این نهاد برای ترویج کتاب‌خوانی در سال جاری معرفی کرد و گفت: ترویج کتاب‌خوانی، توانمندسازی کتابداران، تقویت مهارت‌های ارتباطی و تسلط کافی آنان بر محتوای منابع از مهم‌ترین محورهای فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۴ بود.
 
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره کتابدار، مدرسه خواندن و نشست‌های کتاب‌خوان از فعالیت‌هایی است که برای تحقق این اهداف با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.
 
برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست کتاب‌خوان در سراسر کشور
 
اله‌یاری ضمن اشاره به برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست کتاب‌خوان تا کنون، تصریح کرد: پس از برگزاری و بررسی ۱۰۰ نشست نخست و با اتکا بر مجموعه پیشنهادها و انتقادهای استان‌های برگزار‌کننده، اصلاحاتی در زمینه «شیوه برگزاری»، «تعداد نشست‌ها»، «تعداد معرفی کتاب در هر نشست»، «زمان کافی برای معرفی هر کتاب» و... تدوین و با هدف افزایش کیفیت کتاب‌خوان به همه استان‌ها ارسال و نشست‌های بعدی با در نظر گرفتن این پیشنهادها برگزار شد.
 
وی با اشاره به آغاز برگزاری کتاب‌خوان در ۲۷ خردادماه سال جاری یادآور شد: نشست‌های کتاب‌خوان به ترتیب در خردادماه با یک نشست، تیرماه (هم‌زمان با ماه مبارک رمضان) ۲ نشست، مردادماه ۳۶ نشست، شهریورماه ۹۳ نشست، مهرماه ۴۰ نشست، آبان‌ماه ۶۲ نشست، آذرماه ۴۴ نشست و دی‌ماه با ۲۲ نشست در سراسر کشور برگزار شد.
 
اله‌یاری افزود: با پیگیری اداره کل روابط عمومی نهاد، توانستیم اخبار برگزاری این نشست‌ها را به خوبی پوشش دهیم و بعضی از نشست‌ها  نیز در حال حاضر در قالب برنامه «کتاب‌خوان» روزهای چهارشنبه هر هفته، ساعت ۱۹ از شبکه آموزش سیمای جمهوری اسلامی ایران، پخش می‌شود.

نظر شما