شناسهٔ خبر: 41883 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استقبال از یادداشت‌های محمدعلی فروغی در بازار کتاب

پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم دی‌ماه اعلام شد که در این فهرست عناوینی چون «یادداشت‌های روزانه از محمدعلی فروغی»، «آن بیست و سه نفر»و یادداشت‌های مادرترزا به چشم می‌خورد.

 

یادداشت‌های روزانه فروغی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم دی ماه، عناوینی که در حوزه‌های تاریخ، روانشناسی، فلسفه، داستان، شعر، کودک، نوجوان، دین و عرفان، هنر، علم، دفاع مقدس و آموزشی بیشترین فروش را داشته‌اند، معرفی کرد.

به این ترتیب «یادداشت‌های روزانه از محمدعلی فروغی»، «شناخت کورش (جهانگشای ایرانی)»، «فتح‌نامه ایروان (روابط ایران و عثمانی در آستانه برافتادن صفویان)» و «مادر ترزا (یادداشت‌های شخصی)» پرفروش‌های کتاب‌های تاریخی این فروشگاه هستند.

میان کتاب‌های داستان هم می‌توان عناوینی چون «لذتی که حرفش بود (شش تک‌نگاری درباره دیدن و زیستن)»، «شکسپیر و شرکا»، «مرد صد ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد»، «شازده کوچولو» و «صد سال تنهایی» را به عنوان پرفروش‌ها مشاهده کرد.

بین کتاب‌های حوزه دین و عرفان هم می‌توان نام‌هایی چون «دریای معرفت»، «عقل سرخ»، «نگاهی به تاریخ و اساطیر ایران باستان»، «تاریخ اندیشه‌های دینی ۲» و «ادیان ابتدایی و خاموش» را بین کتاب‌های پرفروش دید.

در حوزه فلسفه هم عناوین پرفروش‌ها عبارت است از: «فرنچ تئوری و آواتارهایش (نقدی بر آماس تئوریک بسامدرنیسم)»، «متافیزیک چیست»، «فلسفه سیاسی و اجتماعی کانت (دانش‌نامه فلسفه استنفورد ۴۷)» و «چند گفت‌وگو درباره تجدد».

«دختر شینا»، «آن بیست و سه نفر»، «دا (خاطرات سیده زهرا حسینی)» و «من زنده‌ام» هم کتاب هایی هستند که بین عناوین انقلاب و دفاع مقدس، بیشترین فروش را داشته‌اند.

میان کتاب‌های قفسه‌های هنر می‌توان «راهنمای ژانر (معرفی و بررسی ده گونه سینمایی)»، «پابلو پیکاسو مردی که دوزخ را نقاشی کرد»، «طراح کیست اشیا مکان‌ها پیام‌ها»، «بلاتار پس از پایان» و «عکس‌های فخرالدین فخرالدینی ۲» را در جایگاه پرفروش‌ها مشاهده کرد.

«جهان هولوگرافیک»، «جهان‌های موازی»، «آینده ذهن (جست‌وجوی علمی برای شناخت افزایش توانایی و پیشرفت ذهن)»، «بیگ‌بنگ فلسفه و خدا» و «صورت‌های فلکی ۳۹۸» هم عناوین پرفروش کتاب‌های علمی در این فروشگاه هستند.

بین کتاب‌های قفسه‌های شعر شهر کتاب مرکزی هم می توان «کاشتن رعد»، «مجموعه‌ای از اشعار ناظم حکمت (کجاست دستان تو)»، «درباره طبقه‌بندی وزن‌های شعر فارسی»، «عشقی (سیمای نجیب یک آنارشیست)» و «مجموعه شب در شعر شاعران» را در شمار پرفروش‌های نیمه دوم دی‌ماه مشاهده کرد.

«هنر شفاف اندیشیدن»، «راه هنرمند»، «تئوری انتخاب (درآمدی بر روان‌شناسی امید)»، «بازی ها» و «تعارض‌های درون ما» هم بین کتاب‌های روانشناسی بیشترین میزان فروش را داشته‌اند.

پرفروش‌های کتاب های آموزشی هم به این ترتیب هستند: «Oxford Elementary Learners Dictionary»، «انگلیسی در سفر»، « Cambridge English IELTS» و «۵۰۴Absolutely Essential Word»

«کی از گرگ بد گنده می‌ترسه»، «مواظب گرگ‌های توی کتاب قصه باشید»، «خرس پشمالو»، «قورباغه دندونت کو (ترانه‌های کودکانه)»، «تو لک‌لکی یا دارکوب» و «کسی آن زیر هست» کتاب‌های پرفروش مخاطبان کودک در نیمه دوم دی هستند.

پرفروش‌های کتاب‌های نوجوان هم در این مدت، «کشور دروغگو‌ها»، «گل»، «پستانداران ایران ۲ (سگ‌سانان و کفتارها)» ، «در گرین گیبلز (آنی شرلی ۱)»، «خطای ستارگان بخت ما»، «من سوزن قورت دادم (خاطره‌های خواندنی)» و «کتاب روزهای مرده» هستند.

نظر شما