شناسهٔ خبر: 41891 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار «سلسبیل» با دیباچه رضا کیانیان و نصرالله حدادی/ انوار: روایت تاریخ شفاهی تهران ارزشمند است

کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی‌نسب با دیباچه رضا کیانیان و نصرالله حدادی از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد.

   

انتشار «سلسبیل» با دیباچه رضا کیانیان و نصرالله حدادی/ انوار: روایت تاریخ شفاهی تهران ارزشمند است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «سلسبیل» نخستین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی تهران با شیوه متفاوتی از مردم‌نگاری است که به تاریخ شفاهی محله سلسبیل و دیگر محله‌های منطقه ۱۰ تهران پرداخته است. پیش از این احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز در مراسم عصر کتاب تهران از نویسنده این کتاب قدردانی کرده بود.
در این کتاب عکس‌های منتشر نشده‌ای از سال‌های ۱۳۳۰ تاکنون آمده است. سه مجموعه آلبوم نگاری مردمی از محله سلسبیل، معرفی چهره‌های برجسته ساکن سلسبیل، از جمله ویژگی‌های این کتاب است. 



استاد سید عبدالله انوار محقق و تهران شناس، در آغاز این کتاب نوشته است: «تلاش نویسنده برای روایت مردم و تاریخ شفاهی شهر تهران ارزشمند است. تحقیق و پژوهش در این عرصه‌ها همتی مضاعف لازم دارد، همچنین عشق و علاقه‌ای که در روزگار ما بسیار کمیاب است و من خوشحالم که این فعالیت‌ها توسط نسل جدید نویسندگان و پژوهشگران انجام می‌شود.»
پیشتر از این نویسنده و عکاس، کتابی با عنوان «هلیوپولیس» در سال ۱۳۹۲ توسط فرهنگستان هنر منتشر شده است. برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس سنت و مدرنیته چین در نگارخانه سولیوان در مرداد ۱۳۸۹، برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس تاریخ تمدن لبنان در فرهنگستان هنر در اسفند ۱۳۹۱، و برگزاری نمایشگاه انفرادی هلیوپولیس در فرهنگسرای ابن سینا در تیرماه ۱۳۹۲ از جمله سوابق این نویسنده و عکاس است.

نظر شما