شناسهٔ خبر: 41927 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دروس علوم انسانی ارتقا دهنده وحدت ملی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: دروس علوم انسانی از جمله ادبیات فارسی به عنوان دروسی است که می‌توانند پایه‌ وحدت ملی و موجب ارتقای شان ملت ایران باشد.

 

محمود نیلی احمدآبادی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود نیلی احمدآبادی در دومین هم‌اندیشی انقلاب اسلامی و تحولات منطقه در این مراسم بر لزوم آشناسازی هرچه بیشتر نسل‌های جدید با ماهیت انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: مبنای تمامی دروس در دانشگاه علم است که براین اساس برخی از دروس صرفا کارکردی علمی دارند و برخی دروس دیگر ضمن کارکرد علمی از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردارند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: به طور مثال تدریس ادبیات فارسی، شناساندن و آموزش اشعار شاعران بزرگی چون مولوی، حافظ و سعدی در کنار انتقال یک علم، انتقال یک احساس قوی و موثر نیز محسوب می‌شود.

نیلی احمدآبادی دروسی مانند معارف و ریشه‌های انقلاب اسلامی را نیز جزو دروسی عنوان کرد که منتقل‌کننده‌ یک احساس و پایه‌گذار وحدت ملی در کشور بشمار می روند.

وی تاکید کرد: دروسی از این دست که حدود ده درصد از کل دروس دانشگاهی را تشکیل می‌دهند از همین منظر باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس دانشگاه تهران کار تدریس این دروسی مانند معارف و انقلاب اسلامی را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: در مقایسه با سایر دروس به دلایل مختلف، از جمله اینکه محتوای این دروس به طور کامل باید در داخل کشور تامین شود و این دروس جزء اولین دروسی است که به دانشجویان ارائه می شود بنابراین تدریس این درس ها بسیار سخت و حساس است.

نیلی احمدآبادی به خطر گسست نسل‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: نسل حاضر و نسل‌های آینده انقلاب را تجربه نکرده‌اند و به همین خاطر شاید با بسیاری از مفاهیمی که برای نسل‌های اول و دوم انقلاب آشنا هستند، مانوس نباشند و این موضوع کار اساتید را سخت می‌کند چراکه باید به روشی علمی و قابل پذیرش، اصل انقلاب و ارزش‌های آن را برای دانشجویان تبیین کنید.

نظر شما