شناسهٔ خبر: 41937 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل آکادمی ادبیات کودک و نوجوان

آکادمی ادبیات کودک و نوجوان با همت یکی از موسسات انتشاراتی شکل می‌گیرد.

 

1417502680517_88.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ بخش کودک و نوجوان موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی بنا دارد آکادمی ادبیات کودک و نوجوان را به صورت دوره‌های ترمی در ۱۰ جلسه طی دو ماه و نیم برپا کند.

مسعود کوثری مدیر این موسسه انتشاراتی تاکید کرد: آکادمی ادبیات کودک و نوجوان با چهار محور فعالیتی آموزشی‌، پژوهشی کارگاهی و کار گروهی سبب خواهد شد تا در نهایت تالیف و تولید کتاب‌های متفاوت در قالب کار کارگاهی شکل گیرد. برای این منظور چهار سطح برای هنرمندان تعریف شده است؛ سطوح مقدماتی، میانی‌، پیشرفته و حرفه‌ای عناوین این چهار سطح است که هنرمندان با گذراندن هر سطح می‌توانند مدرک متعلق به آن را دریافت کنند.

به گفته او، همچنین بناست چهار دپارتمان طی این دوره‌ها اجرا شود؛ دپارتمان رمان کودک و نوجوان،‌ دپارتمان داستان‌های اسطوره‌ای و فانتزی‌، دپارتمان کتاب‌های تصویری‌، مصور و صامت کودک و بالاخره دپارتمان کمیت استریپ،‌ سینما و گرافیک در زمره این دپارتمان‌ها هستند.

بر اساس این خبر، علاقه‌مندان برای حضور در این آکادمی می‌توانند با گذران امتحان ورودی تشخیص سطح دهند و از حضور استادان و نویسندگان بنام در این دوره‌های آموزشی بهره ببرند.

فرهاد حسن‌زاده، فریدون عموزاده خلیلی و ... در زمره استادان نویسندگی و هدی حدادی، بهروز غریب‌پور و... در زمره استادان حوزه تصویرگری و کتاب‌های مصور در این دوره‌ها هستند.

فریدون عموزاده خلیلی پیش‌تر از برگزاری آکادمی ادبیات کودک و نوجوان خبر داده و گفته بود: با توجه به عطشی که در میان جوانان در زمینه کار نوشتن و تجربه نویسندگی وجود دارد و استعدادهای ذی‌قیمتی که در میان آن‌ها وجود دارد بنا داریم با ایجاد آکادمی ادبیات کودکان و نوجوانان زمینه فعالیت تالیفی را در همنشینی جوانان با افراد پیشکسوت در ژانرهای مختلف در قالب کار کارگاهی فراهم آوریم.

نظر شما