شناسهٔ خبر: 41948 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فهم جوانی در مدرنيته متأخر به روایت آلن فرانس

ایده‌های ناشی از اقدامات سیاسی گذشته در ترکیب با پارادایم‌های متنوع رشته‌های علوم اجتماعی، به مفاهیم مسئلة جوانان شکل داده است.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ كتاب Understanding Youth In Late Modernity نوشته آلن فرانس توسط مصطفی درویشی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شد.

بنا بر این گزارش، این کتاب با رویکردی تاریخی به چگونگی شکل‌گیری مسئله جوانان می‌پردازد و نشان می‌دهد که ایده‌های ناشی از اقدامات سیاسی گذشته در ترکیب با پارادایم‌های متنوع رشته‌های علوم اجتماعی، به مفاهیم مسئلة جوانان شکل داده است. در این اثر ارتباط میان امر سیاسی و سنت دانشگاهی از خلال واکاوی دقیق مسائل جاری مربوط به جوانان در حوزه‌هایی نظیر گذارهای جوانان، آموزش و پرورش، سیاست‌های جرم و جنایت، مصرف و فرهنگ جوانان، بررسی شده است.

كتاب فهم جوانی در مدرنيته متأخر ضمن مرور دیدگاه‌های نظری متفاوت پیرامون جوانی، این مفهوم را مفهومی فرهنگی می‌داند و می‌کوشد به فرآیند سیاست‌گذاری جوانان غنای بیشتری ببخشد. از این روی، چشم‌اندازی اصلاحی و ارشادی را پیگیری می‌کند.

گفتنی است، ارزیابی از تأثیر تغییرات اجتماعیِ رخ داده در مدرنیته متأخر بر دریافتِ ما از مسئله جوانان و زندگی روزانه جوانان، از دیگر موضوعاتی است که این کتاب به آن می‌پردازد.

نظر شما