شناسهٔ خبر: 41952 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام فراخوان مقاله همایش سالانه ملاصدرا

بیستمین همایش از سلسله همایشهای سالانه بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین با عنوان «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا، اول خرداد ۹۵ برگزار می شود.

 

ملاصدرا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بیستمین همایش از سلسله همایش های سالانه بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین، به مناسبت روز ملاصدرا، اول خرداد ۹۵ برگزار خواهد شد.

بنیاد حکمت اسلامی صدرا این همایش را با عنوان «فلسفه و جهان عاری از فلسفه» به بررسی جایگاه اجتماعی و بشری فلسفه و ترسیم سیمای جهان عاری از فلسفه اختصاص داده و از اساتید و صاحبنظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت می کند با ارائه مقاله درباره موضوعات مرتبط، در همایش شرکت کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند متن فراخوان مقاله و کلیه اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با این همایش را در کانال خبری بنیاد حکمت اسلامی صدرا در شبکه تلگرام به نشانی telegram.me/SIPRIn دنبال کنند.

در فراخوان این همایش آمده است: «فلسفه» فراتر از آنکه تنها به بررسی نظریات فلاسفه بپردازد و ناظر یا نگهبان تاریخ فلسفه باشد، جلوه عقلانیت و اندیشه‌ورزی، از یکسو و رفتار منطقی، از سوی دیگر است که در امور و علوم مختلف تبلور یافته است. دنیای کنونی سرشار از معضلاتی است که از فقدان یا دست کم توجه ناکافی به فلسفه، حکمت و عقلانیت ناشی شده‌اند؛ معضلاتی همچون خشونت، تروریسم، نابودی محیط زیست، فقدان معنویت، افسردگیهای فردی و اجتماعی و… و متأسفانه انسان کنونی برغم دست و پنجه نرم کردن با این مصائب، پافشاری فزاینده‌یی بر رویگردانی از فلسفه و عقلانیت دارد. فلسفه بعنوان سخنگوی «رسول باطنی» و مصلح اجتماعی بر خود فرض میداند راه درست را به انسان بنمایاند و او را از کجروی و خطا در زندگی برهاند.

بر همین اساس، بنیاد حکمت اسلامی صدرا بر آن است تا بیستمین همایش از سلسله همایشهای بزرگداشت حکیم ملاصدرا را به بررسی جایگاه اجتماعی و بشری فلسفه اختصاص داده و سیمای جهان عاری از فلسفه را به نمایش و بحث بگذارد. از اینرو، از اساتید و صاحبنظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت میشود با ارائه مقاله درباره موضوعات ذیل یا دیگر موضوعات مرتبط با این عنوان، در همایش شرکت نمایند. بدیهی است مقالات باید دارای مضمون جدید، رویکرد تحلیلی‌ـ‌انتقادی و ناظر به نتیجه‌یی کاربردی باشد.

مقالات باید مربوط به موضوع همایش، دارای مضامین جدید و ابتکاری، با رویکردی تحلیلی، تطبیقی، انتقادی باشند و از نقل مکرر مطالب پیشین خودداری شود.

اولویت با مقالاتی است که بر مبنای فرهنگ و اندیشه ایرانی ـ ‌‌اسلامی به نگارش درآمده باشند.

امکان چاپ مقالاتی که با رعایت معیارها و محتوای علمی پژوهشی تألیف شده باشند، در نشریات علمی پژوهشی بنیاد حکمت اسلامی صدرا فراهم است.

شرکت در همایش رایگان است.

مقالات به رایانامه (ایمیل) siprin@mullasadra.org ارسال شود.

در خلاصه و اصل مقاله لازم است: الف) عنوان مقاله؛ ب) ارائه کننده مقاله؛ ج) رتبه دانشگاهی یا سطح تحصیلات و محل اشتغال علمی؛ د) آدرس کامل پستی، تلفن تماس، پست الکترونیک و نمابر ذکر شده باشد.

خلاصه مقاله حداکثر ۲۰۰ کلمه و اصل مقاله حداقل ۳۰۰۰ و حداکثر ۷۰۰۰ کلمه باشد.

برای تایپ مقالات از نرم افزار Word ۲۰۰۳/۲۰۰۷ و قلم نازنین یا لوتوس ۱۴ استفاده شود.

ذکر دقیق و درست ارجاعات و کتاب‌شناسی کامل منابع در اصل مقالات ضروری است. درباره آثار ملاصدرا، لازم است ارجاع منطبق بر چاپ بنیاد حکمت اسلامی صدرا تنظیم گردد.

مقالات رسیده به دبیرخانه همایش برگشت داده نخواهد شد و بنیاد حکمت اسلامی صدرا حق استفاده از حقوق قانونی چاپ و نشر را داراست.

نظر شما