شناسهٔ خبر: 41963 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موزه لوور با سازمان میراث فرهنگی تفاهم‌نامه امضا کرد

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از امضاء تفاهم‌نامه در زمینه باستان‌شناسی و هنرهای بومی و سنتی میان موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

 

موزه لوور

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پویا محمودیان در گفتگویی از امضای تفاهم‌نامه میان موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: این یکی از اتفاقات خوب در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی است. رئیس جمهور و هیات همراه در سفر خود به فرانسه فرهنگ، میراث فرهنگی و صنایع دستی را سرلوحه و پیشانی فعالیت های خود قرار داده‌اند و امضای تفاهم‌نامه میان موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی در جهت تعاملات و فعالیت‌های مشترک میان فرانسه و ایران یکی از اتفاقات خوب فرهنگی در این سفر است.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور همچنین از برگزاری هفته فرهنگی ایران در پاریس خبر داد و افزود: در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه ۱۵۰ قلم از فرآورده های دستی نفیس ایران در شهرداری پاریس به عنوان یکی از مهمترین شهرهای هنری دنیا به نمایش درآمده، این نمایشگاه جنبه ترویجی دارد و برای معرفی صنایع دستی ایران به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی است، اما تلاش ما این بوده که اقلامی به نمایش گذاشته شود که قابلیت سفارش‌پذیری دارد.

وی همچنین به نمایشگاه دموتکس اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه یکی از مهمترین نمایشگاه‌های دنیا است که بهترین کف‌پوش‌ها را به نمایش می‌گذارد و در آلمان اجرا می‌شود. امسال از غرفه ایران استقبال خوبی شد و گلیم و گبه‌های ما مورد توجه بسیاری از تاجران اروپایی و آمریکایی قرار گرفت.

محمودیان برداشتن تحریم‌ها را اتفاقی خوب برای صنایع دستی ایران دانست و ادامه داد: امیدواریم پس از برجام صادرات صنایع دستی از رشد خوبی برخوردار شود و با این کار نه تنها صادرکنندگان که تولیدکنندگان هم مورد حمایت قرار بگیرند.

نظر شما