شناسهٔ خبر: 42005 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح عیدانه کتاب در سراسر کشور اجرا می شود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ادامه طرح کتاب فروشی به وسعت ایران، طرح عیدانه از ۲۲ بهمن تا عید نوزوز در سراسر کشور اجرا می شود.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سید عباس صالحی در دیدار هفتگی خود با اهالی نشر در کتاب فروشی فرهنگان رازی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش ارتباط مردم با فرهنگ و فرهنگ کتاب خوانی و تخصیص مستقیم یارانه کتاب به کتاب فروشی هاست.
وی با اشاره به اجرای طرح کتاب فروشی به وسعت ایران در هفته کتاب و استقبال مردم و کتاب فروشی ها از آن، گفت: جامعه کتاب خوان کشور با مراجعه به کتاب فروشی های منتخب در شهر خود می تواند کتاب مورد نظر خود را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این طرح علاوه بر اختصاص یارانه کتاب به کتاب فروشی ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با پالایش اطلاعات بدست آمده از کتاب خوانان کشور از علایق آنان آگاه می شود و به اطلاعات آماری خوبی برای استفاده در برنامه ریزی دست پیدا می کند.
مدیر عامل موسسه خانه کتاب نیز گفت: در مرحله اول این طرح ۲۱۵ کتاب فروشی ثبت نام کرده بودند که ۱۰۵ کتاب فروشی برای اجرای طرح انتحاب شدند یک میلیارد ریال یارانه کتاب به آنان پرداخت شد.
مجید غلامی جلیسه، با بیان اینکه در این طرح هرکس که وارد کتاب فروشی می شد از این طرح استفاده می کرد، افزود: این طرح در ۲۱ استان اجرا شد و ۳۲ کتاب فروشی در تهران، ۲۰ کتاب فروشی در اصفهان و ۱۰ کتاب فروشی در خراسان رضوی به عنوان اول تا سوم را کسب کردند.
مدیر عامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه هر فرد با ارائه کارت ملی می توانست تا سقف یک میلیون ریال خرید از تخفیف ۲۰ درصدی استفاده کند، گفت: در هفته کتاب ۱۴ هزار و ۴۳۵ نفر از این طرح استفاده کردند بیشترین سهم را به ترتیب استان های اصفهان، تهران و گیلان را داشتند.
غلامی جلیسه افزود: از محاسن این طرح توجه معاونت امور فرهنگی به کتاب فروشی ها و خرید مصرف کننده از درگاه کتاب فروشی هاست. 
وی گفت: استفاده از یارانه کتاب برای کتاب فروشی ها حداقل و کف ۲۰ میلیون ریال است و سقف آن نیز در آینده اعلام خواهد شد.
هفتمین دیدار سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه در کتاب فروشی فرهنگان رازی در ضلع جنوبی بوستان رازی و در خیابان هلال احمر برگزار شد.
کتاب فروشی فرهنگان رازی با مدیریت مسعود اعرابی، دو سال پیش با هدف اشاعه فرهنگ کتاب خوانی در یک هزار متر مربع و ۲۰ هزار عنوان کتاب بزرگسال و ۱۲ هزار کتاب کودک در راسته موتور فروشان و توسط بخش خصوصی دایر شده است که علاوه بر فروش کتاب، خدمات فرهنگی رایگانی همچون مشاوره به خانواده ها و ایجاد فضای مناسبی برای کودکان ارائه می کند.
شاخصه مهم این کتاب فروشی با وجود اقتصادی نبودن امروزه این حرفه، نفروختن کتاب های آموزشی و کمک آموزشی و ارائه کتاب های کیفی است، که نیازمند حمایت از سوی مسئولان است.

نظر شما