شناسهٔ خبر: 42027 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قانع‌بصیری «نقدی بر غرب‌زدگی جلال آل احمد» را به ناشر سپرد/ غربزدگی چه عواقبی دارد؟

کتاب «نقدی بر غرب‌زدگی جلال آل احمد» به کوشش محسن قانع‌بصیری تا پایان بهمن‌ماه منتشر می‌شود. این کتاب به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا نگاه غرب‌زدگی جلال درست بود یا خیر؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛محسن قانع بصیری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب «نقدی بر غرب‌زدگی جلال آل احمد» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا نگاه غرب‌زدگی جلال درست بود یا خیر و می‌توانست حقیقت غرب را آشکار کند یا این حقیقت را بیشتر پنهان کرد. تاثیرات این نظریه در آن دوره چه بود و آیا این نتایج مثبت بوده یا منفی؟ غربزدگی چه عواقبی برای ما دارد؟ و ساختار تحلیلی ما درباره غرب چیست؟

این نویسنده ادامه داد: این کتاب شامل مجموعه یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای من درباره این موضوع بوده و کار تالیف و گردآوری آن شش ماه به طول انجامیده و قرار است تا پایان ماه جاری توسط نشر قطره منتشر شود. 

قانع‌بصیری همچنین با اشاره به تالیف کتاب دیگری درباره دموکراسی عنوان کرد: در این کتاب من به دنبال پاسخ به این پرسش هستم که دموکراسی چیست و چه ساختاری دارد؟

وی گفت: متاسفانه امروز در جهان دموکراسی را تنها به معنای مشارکت در انتخابات می‌دانند در حالی که دموکراسی مفهوم بسیار گسترده‌تری دارد و تنها به این بعد ختم نمی‌شود، بنابراین من در کتاب جدید خود کوشش کردم که ابعاد مختلف دموکراسی را مورد بررسی قرار دهم. کار نگارش این کتاب نیز تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

محسن قانع‌بصیری، متولد ۱۳۲۸، تحصیلات آکادمیک خود را در رشته شیمی در دانشگاه جورجیا در آمریکا به پایان رسانده است. وی هم‌اکنون سردبیر ماهنامه مدیریت است. «از اطلاعات تا آگاهی»، «مارکس و تکنولوژی»، «سیری در اقتصاد معاصر»، «جهان انسانی و انسان جهانی» و «پرسشی از هایدگر: تکنولوژی چیست؟» نام شماری از تالیفات منتشر شده قانع‌بصیری است.

نظر شما