شناسهٔ خبر: 42031 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مرور و بررسی آثار انیمیشن کارل زمان در سالن سینما حقیقت

در دومین برنامه ی گفتگو و نمایش فیلم انیمیشن که با عنوان رویاهای رنگی در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می شود، منتخبی از آثار کارل زمان به نمایش در می آید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ این برنامه از ساعت 17 عصر چهارشنبه 14 بهمن 94 و با حضور امیرمحمد دهستانی انیماتور و مدرس دانشگاه برگزار خواهد شد تا انیمیشن های کارل زمان به نمایش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار گیرد. 
دهستانی درباره ی کارل زمان و آثارش می گوید: «کشورهای اروپای شرقی و در میان آنها جمهوری چک از سنت دیرینه و قدرتمندی در هنر انیمیشن برخوردارند و هنرمندان عرصه انیمیشن عروسکی این کشور توانسته اند تعادل زیبایی میان ایجاد جذابیت برای مخاطبان کودک و نوجوان و عامه تماشاگران و خلق هنری پیش رو بر قرار کنند. از میان این هنرمندان کارل زمان از جایگاهی خاص و برجسته برخوردار است. زمان با الهام از ژرژ مه لی یس و ژول ورن و همچنین سنت های دیرپای هنر اروپا، هنر اسلامی و حتی مینیاتورهای ایرانی و تسلط کامل بر تکنیک های هنرهای تجسمی و سینما، موفق به خلق آثاری ویژه و منحصر به فرد در تاریخ سینما و انیمیشن شده است. با این وجود، زمان و آثارش در میان دوستداران هنر انیمیشن در ایران کمتر شناخته شده اند که این نشست تخصصی، تلاشی برای شناخت بیشتر این هنرمند بزرگ فقید و آثارش است. 
عموم علاقمندان سینمای انیمیشن جهت شرکت در برنامه رویاهای رنگی می توانند از ساعت 17 عصر چهارشنبه 14 بهمن 94 به سالن سینماحقیقت این مرکز به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15 مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. 
مجموعه برنامه رویاهای رنگی هر 15 روز یکبار، با مدیریت و نقد و تحلیل یکی از بزرگان سینمای انیمیشن، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می شود. 

نظر شما