شناسهٔ خبر: 42041 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره شعر فجر همراه با شاعران ایرانی به افغانستان رسید

چهار شاعر ایرانی برای شرکت در محافل شعرخوانی و دیدارهای فرهنگی ـ ادبی در افغانستان صبح دوشنبه ۱۲ بهمن راهی کابل شدند. این برنامه از سلسله برنامه‌های خارجی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است.

 

اسماعیل امینی - علیرضا قزوه - ناصر فیض - محمدجواد شاهمرادی

اسماعیل امینی - علیرضا قزوه - ناصر فیض - محمدجواد شاهمرادی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پس از محافل شعرخوانی شاعران عرب‌زبان ایرانی در لبنان که هفته گذشته در شهرهای بیروت، صور، صیدا، ضاحیه و بعلبک برگزار شد، دومین سفر شاعران ایرانی از بامداد روز دوشنبه ۱۲ بهمن‌ماه به مقصد افغانستان آغاز شد.
 بر اساس این گزارش، دکتر اسماعیل امینی، دبیر علمی جشنواره، علیرضا قزوه، ناصر فیض و محمدجواد شاهمرادی، صبح امروز تهران را به مقصد کابل ترک کردند تا در برنامه محفل شعر به میزبانی «حلقه ادبی پردیس» در پایتخت جمهوری اسلامی افغانستان حاضر شوند.
 ملاقات با وزیر فرهنگ افغانستان، شعرخوانی و حضور در ضیافت شام وزیر، از دیگر برنامه‌های چهار شاعر ایرانی در روز نخست است. همچنین بازدید از مزار خلیل‌الله خلیلی و سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بازدید از اتاق ایرانشناسی و ملاقات با اساتید زبان فارسی دانشگاه کابل از برنامه‌های روز سه شنبه این هیئت اعزامی است.
 شرکت در دومین محفل شعر دوستی مشترک ایران و افغانستان در سالن وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور افغانستان از دیگر برنامه‌های شاعران ایرانی در کشور فارسی‌زبان همسایه خواهد بود.
 هرات، مقصد بعدی این گروه از شاعران شعر فجر خواهد بود که دیدار با شاعران این شهر و حضور در محافل شعرخوانی در این خطه از برنامه‌های روزهای آخر هفته این سفر است.
 سفر به افغانستان و شرکت در محافل شعری و ادبی این کشور، دومین برنامه برون‌مرزی دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است که با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برپا می‌شود.
 در راستای برگزاری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی شعر فجر تاکنون ۶ محفل شعرخوانی در شهرهای قم، ری، ایلام، تهران، ارومیه و بجنورد برگزارشده است. علاوه بر این، محافلی در شهرهای همدان، بم، اصفهان و شیراز نیز برنامه‌ریزی شده است. ضمن این‌که دوره‌های کارگاهی جشنواره شعر فجر با حضور بیش از ۲۵۰ تن از شاعران جوان سراسر کشور، ۲ روز قبل از اختتامیه جشنواره در تهران برپا می‌شود.
 دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به دبیری علمی دکتر اسماعیل امینی و دبیری اجرایی مهدی قزلی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اوایل اسفندماه امسال در تهران به کار خود پایان می‌دهد.
 داوران این جشنواره، حدود سه هزار کتاب شعر منتشر شده در سه حوزه بزرگسال، کودک و نوجوان و درباره شعر را بررسی کرده‌اند تا بتوانند، برگزیدگان این سه بخش را در آیین پایانی معرفی کنند.

نظر شما