شناسهٔ خبر: 42059 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دیوار مهربانی کتاب در بندرعباس برپا شد

برای نخستین‌بار در نمایشگاه‌های استانی کتاب، غرفه «دیوار مهربانی کتاب» در سیزدهمین نمایشگاه کتاب بندرعباس برپا شد.

 

دیوار مهربانی کتاب در بندرعباس برپا شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران: مسئول این غرفه در گفت‌و‌گو با روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اظهار کرد: این حرکت که در غرفه‌ای با عنوان کوی یار مهربان و با شعار «بگذارید بدانند» آغاز شده است.
ماه لی لی بستکی افزود:کار اصلی این غرفه جمع‌آوری کتاب برای مدارس و مراکز نیازمند و بدون کتابخانه است که در مدت دو روز ابتدایی نمایشگاه مورد استقبال و حمایت بازدیدکنندگان و خیران و نیکوکاران فرهنگی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تجربه موفق دیوار مهربانی نشان داد ظرفیت‌های خوبی برای تأمین نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها فعال شده و مورد استفاده قرار گیرد و بخش فرهنگ نیز از همین رویه پیروی می‌کند.
بستکی افزود: در این مدت بسیاری از ناشران حاضر در نمایشگاه آمادگی خود را برای همراهی با این برنامه و اهدای کتاب اعلام کرده‌اند و بازدیدکنندگان از غرفه نیز با توجه به توان خود، اهدای تعدادی کتاب را تعهد کرده‌اند که با نام آنها بر دیوار غرفه ثبت شده است.
این فعال فرهنگی یادآور شد: هیچ‌گونه محدودیتی برای تعداد و نوع کتاب‌های اهدایی وجود ندارد و با توجه به تنوع و فراگیر بودن نیازمندان کتاب و جامعه هدف این طرح، مهرورزان فرهنگی می‌توانند کتاب‌های خود را متناسب با تمام رده‌های سنی و با موضوع‌های گوناگون اهدا کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام مانند دیوار مهربانی، در نمایشگاه‌ها و شهرهای دیگر نیز ادامه یابد.
سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از ۱۰ بهمن با حضور ۶۷۰ ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس آغاز شده و تا ۱۶ بهمن میزبان میزبان مردم خواهد بود.

نظر شما