شناسهٔ خبر: 42138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «ایران ما» به زبان روسی منتشر شد

کتاب «ایران ما» همزمان با سی وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامی و در ایام دهه فجر، با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه منتشر شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در شرایطی که روابط همه جانبه ایران و روسیه رو به افزایش است، شناخت متقابل جامعه و مردمان این دو کشور همسایه از یکدیگر اهمیتی بیش از گذشته یافته است. 
کتاب «ایران ما» به قلم احمد خاتمی پژوهشگر و استاد دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده و به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو به زبان روسی ترجمه و با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، توسط انتشارات «صدرا» منتشر شده و یکی از آثار ارزشمند برای معرفی میراث فرهنگی ایران است.
این کتاب به زبان ساده به معرفی ایران می پردازد. توجه عمده این کتاب بر شعر و ادبیات کلاسیک ایران است و مطالب ارزشمندی در خصوص شاعران، دانشمندان و هنرمندان ایرانی و آثار ماندگار آنا ارایه شده است. به علاوه در این کتاب گونه های مختلف هنر، معماری، خطاطی، نقاشی، موسیقی، سینما و نمایش ایرانی عرضه شده است.
همچنین سنت های تاریخی و ضرب المثل های ایرانی که همچنان نقش مهمی در زندگی مردم این کشور دارد در این کتاب توصیف شده و در این اثر، خصوصیات مناطق مختلف ایران و جاذبه های فرهنگی و طبیعی آن نیز بر شمرده شده است.

نظر شما