شناسهٔ خبر: 42172 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علاقمندی دانشگاه دولتی نخجوان برای همکاری با ایران

وابسته فرهنگی ایران گفت: معاونان علمی آموزشی و رییس اتحادیه همکاران دانشگاه دولتی نخجوان خواستار توسعه همکاری ها و تعاملات دانشگاهی دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مبارز نوریف، معاون علمی دانشگاه دولتی نخجوان در دیدار با وابسته فرهنگی ایران گفت: با توجه به رخدادهای اخیر و مقوله همسایگی و دوستی دو کشور آذربایجان و ایران، گسترش و توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی دوجانبه، از جمله برنامه ها و اهداف اصلی دانشگاه دولتی نخجوان است. 
وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان تأکید کرد: شرایط همکاری و تعامل دانشگاه های استان های هم جوار در ایران با دانشگاه دولتی نخجوان مهیاست و مسئولان دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه های تبریز و ارومیه در دو گروه دولتی و غیردولتی، آماده همکاری با دانشگاه دولتی نخجوان دوجانبه هستند. 
حسین آقا زاده همچنین با اشاره به سفر هیأت دانشگاه دولتی نخجوان به ارومیه (که در روزهای ۳ و ۴ اسفند ماه آینده انجام خواهد شد) پیشنهادات و طرح های علمی دانشگاهی را در حوزه های تبادل هیأت های علمی و گروه های دانشجویی، برگزاری المپیاد و مسابقات، نشر مشترک آثار، آموزش زبان فارسی، فعال سازی اتاق ایران و ... ارایه داد. 
شامخال محمداف، معاون آموزشی دانشگاه دولتی نخجوان، گفت: ارتباطات دانشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است و گسترش و توسعه آن بسیار مهم می کند. به همین دلیل برقراری فرایند مبادله علمی بین دانشگاه ها ضرورت دارد و یقیناً این ارتباطات در آینده ارتقا خواهد یافت. 
الشن محمداف، رییس اتحادیه همکاران این دانشگاه نیز گفت: شناخت نظام آموزشی دانشگاه های دو طرف به طور متقابل، برای توسعه همکاری های علمی بسیار حایز اهمیت است و این دیدارها و تبادل آرا می تواند فرصت ارتقای دوستی ها و روابط را در آینده فراهم کند. وی افزود: همچنین انتظار می رود در قالب پیشنهادات و طرح های ارایه شده از سوی وابسته فرهنگی ایران و طرح های دانشگاه دولتی، در آینده شاهد توسعه تبادلات علمی باشیم. 

نظر شما