شناسهٔ خبر: 42183 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قصه گویان خارجی و داخلی ۲۷ بهمن گرد هم می آیند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از گردهمایی قصه گویان یازده کشور دنیا و داخلی در روز ۲۷ بهمن ماه در قالب هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در این کانون خبر داد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علیرضا حاجیان زاده روز یکشنبه در یک نشست خبری افزود: جشنواره بین المللی قصه گویی از مهمترین برنامه های کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و در واقع قصه گویی از ابزارهای اساسی ارتباط با کودکان است.
وی با بیان اینکه موضوع این جشنواره قصه گویی درباره همدلی و همزبانی هر کار گروه است، اظهار داشت: ۵۳۰ جشن قصه گویی با حضور سه هزار و ۸۱۰ پدربزرگ و مادربزرگ برگزار شد که از این تعداد هزار و ۸۷۰ برگزیده شدند.
حاجیان زاده ادامه داد: همچنین در ۳۱ استان کشور جشنواره استانی با حضور هزار و ۶۲۴ قصه گو برگزار شد که این تعداد ۳۱۶ نفر برگزیده شدند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مجموع ۴۸ قصه گو در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ قصه گو برگزیده استانی و شایسته تقدیر در اختتامیه این جشنواره هستند، گفت: سه قصه گو نیز از جشنواره قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از استان های کرمانشاه و تهران و چهار قصه گو از جشنواره قصه گویی امام رضا (ع) نیز در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی تقدیر می شوند.
حاجیان زاده اضافه کرد: یازده قصه گو از کشورهای آمریکا، هند، لبنان، استرالیا، دانمارک، شیلی، کنیا و برخی کشورهای دیگر در این جشنواره بین المللی حضور دارند که از میان ۵۵ قصه گو سراسر دنیا انتخاب شده اند.
وی اعزام ۳۷ قصه گو ایرانی و خارجی در مکان های مختلف برای ارتباط با کودکان بویژه در بیمارستان های ویژه کودکان، مدارس، بهزیستی، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و هنر کودکان، مترو و بوستان ها را از برنامه های مهم کانون بیان کرد.
به گفته وی برگزاری چهارده نشست تخصصی و چهار کارگاه علمی با حضور مربیان و والدین و آموزش آنان توسط اساتید ایرانی و خارجی از ۲۴ تا ۲۹ بهمن از دیگر برنامه ها است و قصه گویی و ترویج کتابخوانی، کارکردهای روانکاوانه قصه، سنت قصه گویی در ادبیات کهن ایران، کارگاه آموزشی قصه گویی دیجیتال و غیره از موضوعات این کارگاه ها است.
حاجیان زاده افزود: نمایشگاه کتاب با محوریت قصه و قصه گویی نیز برگزار می شود.
حاجیان زاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه هایی با نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ قصه گویی در کشور اظهار داشت: تولید فیلم های مستند و اجرای برنامه های مختلف از طریق شبکه های تلویزیونی درزمینه ترویج قصه گویی از دیگر برنامه های مهم کانون است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمونه سازی و فرهنگ سازی است، از راه اندازی باشگاه قصه گویان خبر داد و گفت: مراحل مقدماتی راه اندازی این باشگاه از جمله اخذ مجوز از وزارت کشور در حال انجام است.
حاجیان زاده تاکید کرد باید حضور پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در امر ترویج قصه گویی پررنگ تر شود و سیاست احیای قصه گویی در خانواده ها افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به حمایت سازمان ها و نهادهای مختلف در حوزه قصه گویی افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما آن است که از طریق فرهنگ سازی معلمان دروس رسمی را از طریق قصه گویی به اجرا بگذارند.

نظر شما