شناسهٔ خبر: 42192 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد/ لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان

عملکرد معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

 

عملکرد معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد/ لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این گزارش در سه بخش عملکرد حوزه حقوقی، امور استان‌ها، کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور تدوین شده است.

ازجمله اقدام‌های این معاونت در بخش عملکرد حوزه حقوقی، مستندسازی اموال وزارتخانه (٣٠ مورد گواهی ثبت کمیسیون مستندسازی به نفع وزارت متبوع صادر شده است) اخذ سند تک‌برگی ـ ٣٠ مورد (کاداستر)، ثبت آثار ادبی و هنری (٣٢٧٦ مورد به ثبت رسیده است)، پیگیری تصویب لایحه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در دولت، لازم‌الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان از ابتدای سال ۱۳۹۳، تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی کشور، برگزاری سالانه همایش ملی حقوق مالکیت ادبی ـ هنری و حقوق مرتبط در اردیبهشت ۱۳۹۴ با حضور مقامات داخلی و مقامات وایپو و پاسخ به بیش از ٨٦٠٠ نامه و درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اقدام‌های این معاونت است.

در بخش امور استان‌ها اقدام‌هایی از جمله تهیه نرم‌افزار بانک اطلاعاتی استانی و برنامه­‌ریزی و هماهنگی و مشارکت با سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی برای اعزام گروه‌های هنری به ۱۶ کشور (روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، بلغارستان، رومانی، هند، چین، فیلیپین، ژاپن، تانزانیا، کنیا، مکزیک، گرجستان، ارمنستان و ونزوئلا) صورت گرفته است.

برگزاری ٥ نشست سراسری و ارائه ٢ طرح درباره نحوه مقابله با جریانات تکفیری در مناطق مرزی و چگونگی مقابله با شبکه‌های اجتماعی معاند (که هر دو طرح پیشنهادی در شورای امنیت پایدار شرق و غرب شورای امنیت کشور به تأیید و تصویب رسید)، تدوین و تصویب سند توسعه و امنیت پایدار شمال غرب کشور، برگزاری جلسه‌های کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شرق و غرب کشور و بررسی و تدوین سند جامع امنیت جنوب شرق کشور از جمله اقدام‌های این معاونت در بخش کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.

از دیگر اقدام‌های کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور در این معاونت می‌توان به تدوین و تصویب سند راهکارهای مقابله با رسانه‌های بیگانه و شبکه‌ای اجتماعی و ابلاغ آن به تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عضو کمیته، بررسی نحوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار و بررسی طرح ترکیب جمعیت در استان‌های مرزی کشور اشاره کرد.

بررسی طرح آسیب‌پذیری فرهنگی در استان‌های غرب کشور، تدوین و تصویب طرح تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در استان‌های مرزی که تاکنون در سه استان و برگزاری سیزده کنفرانس مطبوعاتی از دیگر اقدامات معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش کمیته فرهنگی ـ اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور است.

از دیگر اقدام‌های این معاونت در دولت تدبیر و امید انجام ۶۰۰ مصاحبه انفرادی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و ۲۰ مصاحبه و مناظره تلویزیونی در شبکه‌های مختلف صداوسیما و  سفر استانی باهدف رصد مسائل و مشکلات استان‌ها است.

نظر شما