شناسهٔ خبر: 42205 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم گشایش یافت

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم عصر یکشنبه طی آئینی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه، مسئولان استان، ناشران و مولفان در مصلی قدس قم آغاز به کار کرد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این آیین گفت: در نمایشگاه کتاب یازدهم، ۴۵۰ ناشر با بیش از هزار عنوان کتاب و در حدود ۲۸۰ غرفه از استان های قم، تهران و سایر استان ها حضور دارند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی افزود: در این نماشگاه غرفه های تخصصی کتاب های حوزوی، دانشگاهی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و دیگر بخش های مختلف به نمایش گذاشته شده است و تلاش کردیم تا در این مکان، تفرجگاه معنوی برای اهل فرهنگ و هنر فراهم شود.
وی یادآورشد: در این نمایشگاه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بن الکترونیکی برای خرید کتاب در اختیار اهل مطالعه قرار می گیرد.
دانشی اظهار داشت: امید است با عنایت مسئولان استان قم، مشکلاتی که برای برپایی نمایشگاه های دائمی به خصوص در حوزه دین داریم، برطرف شود.
وی ادامه داد: شهر مقدس قم مرکز اسلام ناب و تشیع است و در کنار حوزه های علمیه، بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ظرفیت های زیادی برای ارئه و نشر معارف اهل بیت به اقصی نقاط جهان وجود دارد.
دانشی گفت: اگر انبوه مولفان و ناشرانی که در قم هستند در هر جای دیگری بودند، دولتمردان و مسئولان آنجا به آنها توجه بیشتری می کردند، امروز در هر کوی و برزن قم، عالمان و فرزانگانی هستند که آثار آنها می تواند برای جهان تشنه امروز منشاء برکت و یک فرصت باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بخش دولتی و غیردولتی می تواند با برگزاری نمایشگاه های تخصصی در رشته های مختلف فقه، تفسیر، اصول، عرفان و غیره در قم، خدمات شایان بزرگی داشته باشند.
این نمایشگاه متشکل از غرفه های علوم دینی، فرهنگی و اجتماعی است و در حاشیه آن برنامه های جذابی برای کودکان نیز تدارک دیده شده است.
آیت الله جعفر سبحانی، علی لاریجانی و آیت الله مرتضی مقتدایی بعد از افتتاح، از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.
این نمایشگاه تا ۲۵ بهمن ماه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است. 

نظر شما