شناسهٔ خبر: 42222 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم ایران در اوگاندا برگزار می شود

رایزن فرهنگی ایرنا در اوگاندا از برگزاری جشنواره فیلم ایران همزمان با دهه مبارک فجر در کامپالا پایتخت این کشور خبر داد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  علی بختیاری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه تلویزیونی یو بی سی (UBC) اوگاندا، با اعلام این خبر به معرفی اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
وی ضمن بیان توضیحاتی پیرامون وضعیت ایران قبل از انقلاب و مطالبات مردم، مهمترین اهداف انقلاب اسلامی ایران را آزادی خواهی، استقلال و نفی وابستگی و برپایی حکومت اسلامی عنوان کرد.
بختیاری، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان نمونه یک حکومت مردم سالار دینی یاد کرد و آن را مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران دانست.
رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود، در خصوص وضعیت اقلیت های دینی تحت حاکمیت اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی، پناهگاهی برای همه شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان است. در حال حاضر هموطنان مسیحی، یهودی و زرتشتی از تمامی حقوق اجتماعی و آزادی های قانونی مانند مسلمانان برخوردارند و هر یک از اقلیت های دینی به صورت جداگانه در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را دارند.
بختیاری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه های توسعه خدمات اجتماعی، دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی در حوزه های هوافضا، دانش نانو، فناوری هسته ای و علوم پزشکی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در برخی از این رشته ها در میان ۱۰ کشور اول جهان قرار دارد.
وی به معرفی صنعت سینما و فیلم سازی ایران اشاره کرد و از توان و جایگاه صنعت فیلم سازی ایران در میان کشورهای منطقه و دنیا، سخن گفت.
بختیاری، سینمای ایران را به عنوان جریانی نوین در صنعت فیلم سازی با تکیه بر ارزش های اسلامی، فرهنگ و محوریت اخلاق نام برد و گفت: سینمای ایران به جای تکیه بر تخیلات و جاذبه های غیراخلاقی، به واقعیت های اجتماعی و فرهنگی می پردازد که این ویژگی ها، سینمای ایران را از سایر جریانات متمایز کرده است.

نظر شما