شناسهٔ خبر: 42270 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین دوره آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در دانشگاه چمران

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری نخستین دوره‌های آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان در این دانشگاه به‌عنوان نخستین مرکز آموزش زبان فارسی در جنوب غرب کشور خبر داد.

 

1436854486177_images (5).jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر کریم لویمی‌مطلق با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت‌های اصلی دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهید چمران، در حوز‌ه‌هایی چون اعزام دانشجویان و اعضای هیأت علمی به سفرهای مطالعاتی و شرکت در همایش‌های بین‌المللی، عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های برون‌مرزی و کسب گواهی‌نامه‌های بین‌المللی برای دانشگاه است.

وی افزود: با این وجود، این دفتر برای بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده ناشی از سیاست‌های تنش‌زدایی دولت یازدهم و رفع تحریم‌ها، در پی تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی‌زبانان است تا از ظرفیت‌های موجود دانشگاه برای تدریس زبان فارسی به دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در این دانشگاه بهره‌برداری کند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در خواست مجوز رسمی برای ایجاد این مرکز به وزارت علوم ارائه و موافقیت‌های اولیه نیز اخذ شده است، تصریح کرد: هم‌چنین ساختمانی به این مرکز تخصیص داده شده که با پیگیری مجدانه دکتر خواجه رییس این دانشگاه، کار بازسازی، مرمت و تجهیز این ساختمان آغاز شده است.

لویمی خاطرنشان کرد: این مرکز همچنین برای سایر علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی نیز برنامه‌های ویژه‌ای را ‌تدوین کرده است؛ هم‌اکنون در این دوره‌ها حدود ۶۰ نفر به یادگیری زبان فارسی مشغول هستند که مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای آموزش این زبان‌آموزان ۶ تا ۹ ماه است.

وی راهبرد دفتر همکاری‌های بین‌الملل برای آینده را گسترش و الحاق چند مرکز دیگر به این دفتر عنوان کرد و افزود: از آن جایی که در حال حاضر دفتر همکاری‌های علمی بین‌الملل، علاوه بر فعالیت‌های نام‌برده به پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان خارجی، معرفی به وزارت علوم، کسب روادید، اقامت و هم‌چنین تهیه منابع آموزش برای این افراد مشغول است، واگذاری پاره‌ای از مسؤلیت‌ها به مراکز تابعه ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که برنامه این مرکز برای سال آینده جذب تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی است، ابراز امیدواری کرد: با معرفی هرچه بهتر دانشگاه در مجامع بین‌المللی با همکاری مسؤلان دانشگاه، این امر محقق شود.

نظر شما