شناسهٔ خبر: 42275 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفته فرهنگی ایران در آنکارا گشایش یافت

هفته فرهنگی ایران با هدف تقویت مناسبات فرهنگی، هنری بین دو کشور ایران و ترکیه در محل مجموعه فرهنگی و هنری «جرمدرن» آنکارا گشایش یافت.

 

هفته فرهنگی ایران در آنکارا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته فرهنگی ایران در آنکارا با حضور علیرضا بیکدلی، سفیر و حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران در آنکارا، سدات گونلو‌اوغلو، مدیرکل بین‌الملل وزارت فرهنگ و جمعی از مسئولین ترکیه، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران و ایرانیان مقیم آنکارا در مجموعه فرهنگی و هنری «جرمدرن» آنکارا گشایش یافت.

آیین گشایش این رویداد فرهنگی، همراه با تلاوت آیاتی چند از كلام‌الله مجید آغاز، سپس علیرضا بیکدلی، سفیر ایران در آنکارا طی سخنانی گفت: ملت ایران و ترکیه دارای مشترکات فرهنگی یکسانی هستند. در روابط بین کشورها سخن نهایی را ملت‌ها می‌زنند و برای آنان مناسبات فرهنگی اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: درصدد آن هستیم تا روابط برادرانه خود را با ملت و دولت ترکیه گسترش دهیم كه در راستای آن، بنا داریم از هر فرصتی برای تقویت روابط استفاده کنیم تا به آن جایگاهی که در شان روابط دو کشور است، دست یابیم.

حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی ایران در آنکارا ضمن گرامیداشت سی‌ و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ارج نهادن به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را منشأ تحولات در زمینه‌های مختلف دانست.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران به حضور ارزشمند بانوان در عرصه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری، اظهار كرد: زبان هنر، زبان مهر و محبت و دوستی است، اكنون كه خشونت در منطقه افزایش یافته، ما بیش از گذشته به مهر و عطوفت نیاز داریم زیرا هنر می‌تواند این نگاه زیباشناختی را در اختیار ما قرار داده و رواج دهد.

صفرخانی در ادامه سخنان خود، بر توسعه مناسبات فرهنگی بین دو کشور تأكید كرد و گفت: امید است تا با برگزاری نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مشترک، قدم مهمی برای آشنایی فرهنگ و هنر دو کشور برداریم و سهمی در توسعه پیام دوستی و مودت بین دو کشور داشته باشیم.

وی در پایان، ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نکاتی را در خصوص ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای این كشور اسلامی، یادآور شد.

این رویداد فرهنگی با هدف تقویت مناسبات فرهنگی ـ هنری بین دو کشور ایران و ترکیه، به مدت شش روز متوالی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران و همكاری مسئولان فرهنگی ترکیه دایر است.

بنا بر این خبر، اجرای موسیقی کلاسیک و سنتی ایران با نوای سازهای ایرانی و اشعار مولانا و حافظ و ترانه‌های محلی توسط گروه موسیقی سنتی ایران، معرفی صنایع دستی ایران و نمایش چهار فیلم برجسته ایرانی با زیرنویش زبان تركی و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی مدرسه ۲۲ بهمن آنکارا از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.

نظر شما