شناسهٔ خبر: 42336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه ابوالحسن نجفی برگزار می‌شود

علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی موسسه شهر کتاب با اشاره به اهمیت حفظ جایگاه مرحوم ابوالحسن نجفی در ادبیات ایران گفت: جایزه ابوالحسن نجفی از سوی موسسه شهر کتاب، بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

 

 

ابوالحسن نجفی

ابوالحسن نجفی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی‌اصغر محمدخانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: متأسفانه جامعه ادبی کشور دوم بهمن‌ماه امسال ابوالحسن نجفی، یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های خود را از دست داد. ما و همه افراد جامعه ادبی کشور وظیفه داریم که خدمات جایگاه این مرد بزرگ را در ادبیات حفظ کنیم.

 وی ادامه داد: به همین منظور، موسسه شهر کتاب، جایزه ابوالحسن نجفی را در سال ۹۵ برگزار خواهد کرد تا بهترین داستان‌های کوتاه و رمان‌های ترجمه شده به زبان فارسی انتخاب شوند. آیین اختتامیه این جشنواره،  دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۵، همزمان با سالگرد درگذشت این پژوهشگر و محقق بزرگ زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی موسسه شهر کتاب با اشاره به نیاز حوزه نشر به ترجمه قوی کتاب‌های خارجی گفت: متأسفانه سطح کیفی ترجمه در سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و این جایزه می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای رشد مترجمان جوان و بااستعداد تا خودشان را اثبات کنند.

وی توضیح داد: هیات داوران این جایزه را ضیاء موحد، معصومه همدانی، عبدالله کوثری، مژده دقیقی، مهستی بحرینی و محمود حسینی‌زاد تشکیل می‌دهند. فراخوان شرکت در این جشنواره نیز به‌زودی از سوی موسسه شهر کتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما