شناسهٔ خبر: 42343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مراکز پژوهشی علوم انسانی تخصصی می‌شوند/ جلوگیری از موازی کاری

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی برنامه داریم مراکز پژوهشی این حوزه را تخصصی کنیم و هریک از این مراکز بر روی یک حوزه خاص فعالیت کنند.

 

وحیداحمدی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ وحید احمدی درگفتگویی گفت: دومین جلسه شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی با حضور روسای پژوهشگاه ها و دانشگاه های مرتبط با این حوزه برگزار شد که در این شورا قرار است برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را اجرا کنیم.

وی افزود: مراکز پژوهشی علوم انسانی باید تخصصی شوند و برنامه این شورا تخصصی کردن این مراکز است که براین اساس هریک از مراکز پژوهشی باید در زمینه خاصی فعالیت کنند این درحالی است که اکنون مراکز پژوهشی علوم انسانی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این شورا مراکز پژوهشی و دانشگاه های مرتبط با حوزه علوم انسانی برنامه های راهبردی خود را ارائه می کنند و پس از ارائه این برنامه ها قرار است یک برنامه جامع و کامل توسط شورا در حوزه علوم انسانی تدوین شود.

احمدی بیان داشت: این برنامه قرار است از موازی کاری ها در حوزه پژوهش علوم انسانی جلوگیری کرده و میان مراکز همپوشانی هایی را ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در این جلسه پژوهشگاه علوم انسانی برنامه های راهبردی خود و طرح اعتلای علوم انسانی را ارائه کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از اساسی ترین چالش های حوزه علوم انسانی مربوط به پژوهش و توسعه فناوری در این حوزه است که وزارت علوم برای رفع این چالش اقدام به تشکیل شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی کرده است.

نظر شما