شناسهٔ خبر: 42349 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سلسبیل» در شهرکتاب مرکزی پرفروش شد/ کتابی با مقدمه رضا کیانیان

عرضه کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی‌نسب در فروشگاه شهر کتاب مرکزی در روزهای اخیر، که نخستین جلد از تاریخ ناگفته محله‌های تهران با رویکرد تازه‌ای به تاریخ شفاهی و مردم‌نگاری است، با استقبال خریداران کتاب رو‌به‌رو شد.

 

«سلسبیل» در شهرکتاب مرکزی پرفروش شد/ کتابی با مقدمه رضا کیانیان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی نسب، با مقدمه رضا کیانیان، بازیگر سینما و نصرالله حدادی، مورخ تهران، که هفته گذشته از سوی انتشارات «میراث اهل قلم» منتشر شد، با قرار گرفتن در جایگاه ویژه فروشگاه شهر کتاب مرکزی، استقبال گسترده مخاطبان را در پی داشت.

«سلسبیل» نخستین جلد از تاریخ ناگفته محله‌های تهران با رویکرد تازه‌ای به تاریخ شفاهی و مردم‌نگاری است که خاطراتی از توزیع اعلامیه توسط مرحوم عسگر اولادی در خیابان سلسبیل، جلسات و دیدارهای آیت‌الله طالقانی با خانواده‌اش، رفت‌وآمدهای انقلابی شمس و جلال‌آل‌احمد در کاخ جوانان واقع در انتهای سلسبیل و اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در کجای سلسبیل سخنرانی می‌کرده است، همه و همه، برای نخستین بار در کتاب «سلسبیل» منتشر شده است.

در این مجموعه، خاطرات ناب و ناگفته و عکس‌های منتشرنشده‌ای از محله‌های مختلف منطقه ۱۰ تهران، خصوصاً محله سلسبیل از سال‌های ۱۳۲۰ تاکنون به چاپ رسیده است.

این کتاب از روزهای ابتدایی هفته گذشته در فروشگاه شهر کتاب مرکزی و معدود فروشگاه دیگر به صورت محدود عرضه شده و توزیع عمومی آن از اول اسفند در کتابفروشی‌های تهران و شهرستان‌ها انجام خواهد شد.



کتاب «سلسبیل»، نخستین جلد از تاریخ شفاهی تهران به قلم معصومه جوادی‌نسب و با مقدمه رضا کیانیان و نصرالله حدادی در ۱۹۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی نشر میراث اهل‌قلم منتشر شده است. علاقه‌مندان برای خرید کتاب می‌توانند به فروشگاه مرکزی شهر کتاب واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، شماره ۷۴۳ مراجعه کنند.

نظر شما