شناسهٔ خبر: 42371 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«بنفشه‌های سراشیب» مجابی بعد از ۳۱ سال روانه بازار شد

کتاب «بنفشه‌های سراشیب» نوشته جواد مجابی که در سال ۱۳۶۳ نوشته شده است، بعد از ۳۱ سال روانه بازار شد.

 

بنفشه‌های سراشیب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «بنفشه‌های سراشیب» کتابی است که به تازگی به قلم جواد مجابی، نویسنده، شاعر، طنزپرداز و روزنامه‌نگار کشورمان از سوی انتشارات به‌نگار منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات درج شده در کتاب، مجابی این رمان را بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳نوشته اما تاکنون نتوانسته بود مجوز انتشار آن را دریافت کند. 

«ستاره و سرود»، «هبوط هاروت»، «شب اژدها»، «ماه و سگ»، «بذرافشانی در طوفان»، «مکاشفات»، «مرغان جانشکار»، «سال خوک»، «عقل در آینه اوهام» و «در حیاط کوچک ما» سرفصل‌های بخش اول کتاب است.

همچنین دریای نقاب‌دار، دروگران کائنات، انگره مینیو، پرواز مردگان، زفاف، سواران هوا، با پرچم خونین پیراهن‌ها و گل‌بوته‌های باغ خزانی سرفصل‌های بخش دوم کتاب «بنفشه‌های سراشیب» را تشکیل می‌دهند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ساعت ۱۰ شب بود، دوست شاعرمان پیدا شد، نرسیده گفت شعری دارم و بی‌مقدمه شروع کرد از بر خواندن. حافظه‌اش هم از بین نمی‌رود که اعصاب دیگران راحت شود، خواند و خواند و تمام نشد و دیگران را دور میز جمع کرد. به ضرب نوشیدن، دهان غزل‌خوانش را بستم، گفت: شعر دیگری دارم که این طور شروع می‌شود.
گارسن آشنای کافه به دادم رسید، حساب را پرداختم و او دیگران را نشانده بود که شعرهای امشبش را تخلیه کند.»

زاویه دید داستان در بخش‌هایی از کتاب، دانای کل و در بخش‌هایی اول شخص است اما لحن داستان در هر دو زاویه به‌شدت سرد و ابزورد است.

در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «بنفشه‌های سراشیب»، رمانی فارسی است که با زبانی ساده و روان نگاشته شده است. داستان این رمان مربوط به عبور مردی از کویر است که به‌نوعی می‌تواند تاریخی از گذشته ایران هم باشد. 
 
نقاشی روی جلد، اثر خود مجابی است و علی گنجوی مسئولیت طراحی جلد را بر عهده داشته است. همچنین صفحه‌آرایی این کتاب را رها فتاحی انجام داده است.
 
جواد مجابی در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد. وی در رشته حقوق و اقتصاد فارغ‌التحصیل شده و جز نوشتن حرفه‌ای برنگزیده است. وی تاکنون بیش از ۵۰ کتاب نوشته است، از جمله ۲۶ دفتر شعر، ۱۰ رمان، ۱۴ مجموعه داستان، ۷ داستان کوتاه، ۵ نمایش نامه، مجموعه مقالات و یادداشت‌های طنزآمیز. «بنفشه‌های سراشیب» جدیدترین رمان او است.
 
کتاب «بنفشه‌های سراشیب»، در ۵۳۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۷ هزار تومان از سوی انتشارات به‌نگار روانه بازار شده است.

نظر شما