شناسهٔ خبر: 42403 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجلیل از محمدرضا سرشار در جشنواره کتاب‌های صوتی

دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان با تجلیل از محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

 

1455453826855_445.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ صادق کرمیان، مدیر فرهنگی - هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۷ بهمن‌ماه با حضور متولیان فرهنگی، مسئولان شهری، نویسندگان و هنرمندان در فرهنگسرای اندیشه برگزار و از برگزیدگان این جشنواره در بخش خوانش کتاب و گردآوری افسانه‌ها و متل‌ها تقدیر می‌شود.

او تقدیر از محمدرضا سرشار را یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه این جشنواره دانست و افزود: ما در قالب قصه می‌توانیم بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های مورد نظر خود را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم و قصه‌گویان، در این زمینه، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند. رضا رهگذر، گوینده برنامه رادیویی و خاطره‌برانگیز «قصه ظهر جمعه» از جمله این قصه‌گوهاست که در دومین جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

کرمیان همچنین بیان کرد: در مراسم اختتامیه از کم‌سن و سال‌ترین و همچنین از مسن‌ترین مخاطبی که فایل صوتی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، تقدیر می‌شود.

مدیر فرهنگی - هنری منطقه ۱۰ به اهداف جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، گردآوری قصه‌ها، افسانه‌ها و گویش‌های محلی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین نوع‌دوستی و راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته کرمیان، جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان از اسفند ۹۳ کار خود را آغاز کرد و نزدیک به شش‌هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کردند اما از این تعداد، ۲۸۰۰ نفر ۵۰۰۰ فایل به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مراسم پایانی دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان سه‌شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود.

نظر شما