شناسهٔ خبر: 42431 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان را برگزار می‌‎کند.

 

993.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان پیشکسوت روز یکشنبه دوم اسفند با حضور هنرمندان پیشکسوت سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» با ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کار خود را از روز بیست و هفتم خرداد ۱۳۹۴ آغاز کرد. این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان به کتابخوانی به معرفی کتاب‌های مورد نظر خود می‌پردازند.

در این نشست‌ها افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.

تاکنون ۹۱۶ نشست کتاب‌خوان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی در بخش‌های ویژه‌ای مانند نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهیان، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویان و مدرسه‌ای‌ها در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین دو نشست ویژه اصحاب رسانه و یک نشست نیز با حضور شش تن از اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی بزرگ کشور (مکتب) برگزار شده است.

نظر شما