شناسهٔ خبر: 42443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب آسیب شناسی فضای مجازی رونمایی شد

کتاب آسیب شناسی فضای مجازی تالیف و نوشته حسین وزیری در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛  حسین وزیری در آیین رونمایی این کتاب اظهار داشت: تکنولوژی با راه یابی به زندگی جوامع بشری بر بسیاری از ابعاد زندگی تاثیر داشته و آن ها را مورد تحول قرار داده است .
وی ادامه داد: در کنار مزایای فراوانی که تکنولوژی ،ابزار ها و وسایلی که نشات گرفته از آن هستند برای جامعه بشری به همراه دارد ابعاد و زوایای منفی و پنهانی را نیز داراست .
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه با شتاب فزاینده ای که حوزه و چرخش گردش اطلاعات در جهان به وجود آمده آسیب ها روز به روز افزایش پیدا می کند و هویت اسلامی و دینی ما در معرض تهدید قرار می گیرد.
وی ادامه داد: مخاطب این کتاب بیشتر جوانان و نوجوانان نسل دهه 70 است که هویتشان در معرض تهدید جدی قرار گرفته است و ما باید برای آنها یک برنامه ریزی درست داشته باشیم . 
وزیری افزود: ما باید بر ابزارهای موجود در فضای مجازی مسلط باشیم و در بستر فناوری اطلاعات، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و انقلابی خودمان را تبلیغ کنیم، چرا که اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، هویت ما روز به روز با تهدیدات جدیدی روبرو خواهد شد؛ پس بهتر است از فرصت های این فضا بیش از پیش استفاده کنیم.
در ادامه حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همواره با نوآوری هایی در جامعه اطرافمان روبرو هستیم. این در حالی است که می بینیم بعضی ها بسیار کهنه گرا هستند. اما باید بدانیم که تکنولوژی به شدت و سرعت پیش می رود و ما اگر بخواهیم ممانعتی برای آن ایجاد کنیم، زورمان نمی رسد و فقط خودمان را خسته می کنیم؛ پس نباید خودمان را گول بزنیم.
وی گفت: ما نباید به فکر پنهان کردن اخبار باشیم. چرا که باعث می شود جنس نامرغوب از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار گیرد در حالی که می شود حرف درست را در راه های درست به مردم عرضه کرد و به نظرم باید از سانسور اخبار پرهیز کرد.
در ادامه پورموسوی مشاور شهردار تهران و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران گفت: نسل دهه 70 از جهت هویتی مشکل دارند، فضای مجازی ما را از فضای واقعی دور می کند. درواقع فضای مجازی تا زمانی که در فضای واقعی و عینی، کارکرد نداشته باشد، خنثی و بی ارزش است، نگرانی ها آنجا شروع می شود که کارکردهای آن در فضای واقعی نمود پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: راه مقابله با این مشکلات ،تنها فیلترینگ نیست و باید هشدارهای مقام معظم رهبری را در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های فضای مجازی، سرلوحه عمل خودمان قرار دهیم که می فرمایند نیروهای مؤمن و انقلابی باید شجاعانه به حوزه فضای مجازی ورود کنند و آن را در اختیار گیرند.
وی ادامه داد: فرصت های فضای مجازی از آسیب های آن بیشتر است و باید از فرصت های برای مقابله با تهدیدات استفاده کرد.

نظر شما