شناسهٔ خبر: 42472 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «بررسی ادبیات معاصر روسیه» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد

نشست «بررسی ادبیات معاصر روسیه» به مناسبت حضور روسیه به عنوان میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انجمن علمی دانشجویی زبان روسی تربیت مدرس در این دانشگاه برگزار شد.

 

 

نشست «بررسی ادبیات معاصر روسیه» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در این نشست، که عصر دیروز (دوشنبه 26 بهمن‌ماه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ابتدا دکتر زهرا محمدی نگاهی اجمالی به سیر تحول ادبیات روسیه از قرن 19 تاکنون داشت و ریشه این تحولات را در رخدادهای تاریخی این کشور برشمرد.

زهرا محمدی در ادامه، فضای سیاسی حاکم بر جامعه قبل و بعد از فروپاشی را علت اصلی دگرگونی ادبیات این سرزمین دانست و سیر آن را نزولی ارزیابی کرد.

در ادامه، دکتر آبتین گلکار به بررسی جریان‌های موجود در ادبیات معاصر روسیه پرداخت و نمونه‌هایی از هر جریان را به سمع و نظر حضار رساند. همچنین وی به بررسی دلایل گمنام ماندن ادبیات معاصر روسی در عصر حاضر پرداخت و علت آن را فاصله میان جامعه روسیه و دنیای غرب برشمرد.

گلکار به نقش و رسالت دانش‌آموختگان این زبان در ترجمه آثار روسی برای خوانندگان فارسی‌زبان اشاره کرد و برنامه‌هایی در راستای عملی کردن این مهم در نظر گرفته شد.

این نشست با استقبال دانشجویان زبان روسی، استادان دانشگاه تربیت مدرس و مسئولان مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همراه بود. برپایی سلسله نشست‌های پل ادبی ایران و روسیه تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علمی ادامه پیدا می‌کند.

نظر شما