شناسهٔ خبر: 42504 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محدودیت زمانی فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تهران برداشته شد

با مصوبه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران، ناشران می‌توانند کتاب‌هایی را که سال‌ها از نشر آنها می‌گذرد و براساس مقررات قادر به عرضه آن در نمایشگاه نبودند، بار دیگر در نمایشگاه عرضه کنند.

 

شورای سیاستگذاری نماییشگاه کتاب تهران

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نهمین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه (۲۸ بهمن) با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و اعضاء شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی‌اکبر اشعری، سخنگوی شواری سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره مصوبات این شورا گفت: با مصوبه شورای سیاستگذاری مقرر شد تا هزینه‌های صرفه جویی شده در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جهت جذب مخاطب و حمایت از ناشران برای حضور در نمایشگاه هزینه شود.

وی افزود: البته تصمیم گیری درباره جزییات این موضوع بر عهده شورای برنامه ریزی بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران است.

اشعری حذف محدودیت زمانی برای فروش کتاب‌ها از سوی ناشران در نمایشگاه را دومین مصوبه شورای سیاستگذاری خواند و گفت: همچنین با تصمیم شورا ناشران می‌توانند کتاب‌هایی را که سال‌ها از نشر آن‌ها می‌گذرد و بر اساس مقررات قادر به عرضه آن در نمایشگاه نبودند، بار دیگر در نمایشگاه عرضه کنند.

وی ادامه داد: البته ناشران باید توجه داشته باشند که این کتاب‌ها مبنای تعیین متراژ غرفه در نمایشگاه نیستند و بر اساس آئین‌نامه صرفاً تعداد عناوین منتشر شده از سوی ناشران در سه سال گذشته مبنای اختصاص میزان متراژ غرفه به ناشران خواهد بود.

عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین از تصویب برخی آیین نامه‌های حضور ناشران در نمایشگاه خبر داد و گفت: آیین نامه‌های دستور العمل ارائه خدمات گمرکی، شیوه ارزیابی کتب خارجی و ضوابط حضور ناشران داخلی پس از بررسی به تصویب شورای سیاستگذاری نمایشگاه رسید.

اشعری با بیان اینکه در جلسه امروز قائم مقام نمایشگاه گزارشی از پیشرفت‌های محسوس در فعالیت‌های عمرانی در محل برگزاری نمایشگاه ارائه کرد، گفت: بر اساس این گزارش شهرداری تهران با جدیت و حمیت مشغول انجام امور زیربنایی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است و تاسیسات زیربنایی اعم از برق و مخابرات هم اکون وارد شهر آفتاب شده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش همچنین پیشرفت‌های خوبی در مترو تهران انجام شده است و با تعطیلی ایستگاه‌های حرم مطهر و کهریزک، اقدامات زیرساختی به منظور تجهیز ایستگاه شهر آفتاب در حال انجام است و مسئولان شهرداری قول داده‌اند که ایستگاه متروی شهر آفتاب قبل از موعد مقرر بهره‌برداری خواهد شد. همچنین اقدامات لازم به منظور برپایی سازه‌های موقت برای فراهم کردن فضای مورد نیاز انجام شده است و با پیمانکار قراردادی منعقد شده است.

نظر شما