شناسهٔ خبر: 42507 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان جشنواره شیخ طوسی تجلیل شدند

هجدهمین جشنواره شیخ طوسی با موضوع «گفتگوی اسلام و جهان معاصر» با حضور شخصیت‌های حوزوی و تجلیل از طلاب برگزیده جامعه المصطفی العالمیه به کار خود پایان داد.

 

تجلیل از طلاب

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام محمد خالق‌پور دبیر کمیته علمی جشنواره شیخ طوسی در این مراسم که روز پنجشنبه در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: جشنواره شیخ طوسی ویژه آثاری است که در سال ۹۳ برای اولین بار به چاپ رسیده و یا پایان‌نامه‌هایی که در این سال دفاع شده است.

به گفته وی ۶۶۰ اثر از ۴۹۷ محقق به دبیرخانه هجدهمین جشنواره شیخ طوسی ارسال شده که از این تعداد ۷۰ اثر مربوط به خواهران و ۵۹۰ اثر متعلق به برادران طلبه بوده است.

وی گفت: این آثار شامل ۱۰۶ کتاب، ۲۱۷ مقاله چاپ شده، ۱۹۱ پایان نامه و ۱۴۶ تحقیق پایان نامه است که در ۱۱ زبان و ۳۰ ملیت تقسیم بندی شده‌اند.

حجت‌الاسلام علی عباسی معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این همایش، پژوهش وظیفه‌گرا و رسالت‌محور را از جمله مهم‌ترین مسائلی دانست که حوزه علمیه باید به آن توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه سخنران دیگر این همایش بود که تاکید کرد: پژوهش‌های طلاب جامعه المصطفی العالمیه باید کاربردی و مطابق نیازهای روز جامعه باشد.

سخنران دیگر این همایش آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود. این استاد حوزه با اشاره به خطر تغییر ذهن مردم توسط نظام سلطه از طریق زور، تحریف کتمانی و تحریف تفسیری اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید به مردم غرب تفهیم کنند که آنچه به اسم دین به آنها گفته شده، دروغی است که با هیچ عقلی قابل فهم نیست.

در پایان این مراسم از برترین‌های هجدهمین جشنواره شیخ طوسی قدردانی شد.

نظر شما