شناسهٔ خبر: 42519 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده کتاب «ترجمه و تحلیل انتقادی گفتمان» کارگاه آموزشی برگزار می‌کند

کارگاه آموزشی «تحلیل انتقادی گفتمان» با تدریس مریم قهرمانی، نویسنده کتاب «ترجمه و تحلیل انتقادی گفتمان: رویکرد نشانه‌شناسی»، پنج‌شنبه ششم اسفند در مرکز فرهنگی و گالری مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود.

 

نویسنده کتاب «ترجمه و تحلیل انتقادی گفتمان» کارگاه آموزشی برگزار می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کارگاه آموزشی «تحلیل انتقادی گفتمان» با تدریس مریم قهرمانی نویسنده کتاب «ترجمه و تحلیل انتقادی گفتمان: رویکرد نشانه شناسی» از ساعت ۱۰ تا ۱۶، پنجشنبه ششم اسفند (۱۳۹۴) در مرکز فرهنگی و گالری مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود.
 متون به مثابه برساختی گفتمانی، تجلی عینی گفتمان‌ها و عرصه‌ مفصل‌بندی و بازتولید مولفه‌های آنها هستند. آنها نقشی بیش از آنچه تصور می‌کنیم بر عهده دارند و در حفظ یا تغییر مناسبات اجتماعی و فرهنگی مشارکت فعالانه می‌کنند. در مباحث تحلیل انتقادی گفتمان، متن در ارتباط با بافت‌های کلان‌تر و گسترده‌تر اجتماعی و فرهنگی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. تعامل دوسویه‌ فعالی میان متون و ساختارهای کلان‌تر وجود دارد. متن در ارتباط با این ساختارهای گفتمانی شکل می‌گیرد و به‌واسطه‌ رمزگان‌های خود در بازتولید و تثبیت مولفه‌های آنها مشارکت می‌کند. تحلیل‌گر انتقادی گفتمان درصدد آشکارسازی و قابل‌دیدسازی این تعاملات و درهم‌تنیدگی‌های متنی-گفتمانی است.
 کارگاه یک روزه تحلیل انتقادی گفتمان در دو بخش نظری و کاربردی مباحث این حوزه مطالعاتی را به بحث خواهد گذاشت. مدرس این دوره مریم قهرمانی از فعالان و مولفان این حوزه مطالعاتی است. 
 مرکز فرهنگی مجموعه سعدآباد در تهران، تجریش، میدان دربند، ورودی مجموعه سعدآباد، واقع است.

نظر شما