شناسهٔ خبر: 42526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» رونمایی می‌شود

کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین‌شاه» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب رونمایی می‌شود. این کتاب تالیف سیدعلی آل‌داود است.

 

کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» رونمایی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» نوشته سید علی آل‌داود با حضور دکتر سید جواد طباطبایی، دکتر سید صادق سجادی، علی بهرامیان و نویسنده کتاب رونمایی می‌شود.

کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» نوشته آل‌داود حاصل تجمیع دو اثر پیشین نویسنده درباره میرزا تقی‌خان امیر کبیر است. نخستین کتاب به نام «نامه‌های امیرکبیر» همراه با رساله «نوادر الامیر» در سال ۱۳۷۱ به همت نشر تاریخ ایران منتشر شد. اثر مذکور حاوی نامه‌های امیرکبیر به ناصرالدین‌شاه است. کتاب دوم موسوم به «اسناد و نامه‌های امیر کبیر» است که حاوی نوشته‌ها، نامه‌ها و اسنادی از امیر یا درباره اوست که در سال ۱۳۷۹ از سوی سازمان اسناد ملی ایران انتشار یافت.
کتاب «امیرکبیر و ناصر الدین‌شاه» حاصل در هم آمیختن دو جلد مذکور و تغییر در ترتیب و فصل‌بندی آنها است. «امیرکبیر و ناصرالدین‌شاه» تالیف آل‌داود، اولین اثر از انتشارات «کتاب رایزن» است که در سری اسناد و متون تاریخی چاپ و باشمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۹ هزار تومان در اختیار پژوهندگان، محققان و صاحبان اندیشه قرار گرفته است.
رونمایی از کتاب «امیرکبیر و ناصرالدین شاه» ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه همکف برگزار می‌شود.

نظر شما