شناسهٔ خبر: 42535 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قصه گویی ایرانی ها آرام، ملایم و متین است

قصه گوی استرالیایی گفت: باید از قصه گویی آرام، ملایم و متین ایرانی ها تجربه کسب کرد و برای آموزش در استرالیا بهره برد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ سندوسوزانه ماریه یکی از قصه گویان برگزیده بخش بین الملل هجدهمین جشنواره قصه گویی در تهران، ضمن مهم خواندن قصه و قصه گویی در جهان امروز پرداختن جدی به این مقوله را در ایران قابل توجه دانست.
وی گفت: قصه گوهای ایرانی با سبکی آرام، ملایم و رمانتیک داستان های خود را تعریف می کنند و در استرالیا به اندازه ایرانی ها قصه گفته نمی شود اما خانواده ها اگر گردهم جمع شوند این سنت را حتما ادامه خواهند داد.
سندوسوزانه ماریه، با بیان اینکه قصه گویی در استرالیا به شکلی غیررسمی و نه به صورت سرفصل های آموزشی در آموزش پرورش به کار می رود افزود: در این کشور سالی یکبار هفته کتاب برگزار می شود و قصه گویی یکی از برنامه های آن است.
قصه گوی استرالیایی به جوان بودن این کشور اشاره کرد و گفت: ملت های مختلفی به استرالیا می آیند و با خود داستان های خودشان را به آنجا می آورند و با دیگر ملت ها به اشتراک می گذارند و تعریف این داستان ها به شکل قصه سبب آشنایی بهتر فرهنگ ها با یکدیگر می شود.
وی که بیش از ۲۰ سال برای پشتیبانی قصه گویی در استرالیا فعالیت کرده معتقد است: قصه گویی یک ابزار آموزشی بسیار خوب است و با آن می توان در قالب بیان داستان های مختلف، ضمن زبان آموزی و افزایش دایره واژگان کودکان درس های اخلاقی را به بچه ها آموزش داد.
سندوسوزانه ماریه با اشاره به اینکه خیلی از داستان ها موضوع مشترکی دارند و هر فرهنگی یک داستانی برای خودش دارد گفت: در همین جشنواره قصه های زیادی گفته شد که موضوع های مشترکی داشت و انتقال و تبادل آن در این جشنواره باعث آشنایی با فرهنگ های متفاوت می شود و صلح و دوستی را در پی خواهد داشت.
قصه گوی استرالیایی، پیشرفت در فناوری های امروزی را در قصه گویی یک فرصت دانست که می توان از آن در گسترش و ترویج فرهنگ استفاده کرد.
قصه گوی شرکت کننده در هجدهمین جشنواره بین المللی به تفاوت قصه گویی های ایرانی و خارجی اشاره کرد و گفت: قصه گوهای ایرانی با توجه به فرهنگ شان خیلی آرام ، ملایم و متین تر قصه می گویند اما در استرالیا در گفتن قصه بیشتر هیجانی هستیم و می خواهیم بیشتر توجه جلب کنیم.
بنابه گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران، ۲۷ تا ۳۰ بهمن با حضور قصه گویان ایرانی و خارجی در سالن غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

نظر شما